Rozpowszechnienie materiałów zawierających informacje o produkowanych przez firmę wyrobach służy pozyskaniu potencjalnych nabywców tych wyrobów i nie musi łączyć się z wydaniem tych materiałów na, zewnątrz, aby potraktować je jako reklamę podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT. Celem, bowiem reklamy jest właśnie pozyskanie potencjalnych nabywców tych wyrobów niezależnie od sposobu prowadzenia reklamy
Do dnia 31 grudnia 2000 r. przepis par. 13 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej /Dz.U. nr 93 poz. 421 ze zm./ nie pozwalał na stwierdzenie, iż odrębny tytuł stanowił każdy, brany oddzielnie podatek stanowiący dochód budżetu państwa, lecz wszystkie te podatki łącznie. Niedopuszczalne było rozszerzające interpretowanie
Uchwała w sprawie nieudzielenia absolutorium została podjęta bez ustosunkowania się do opinii składu orzekającego regionalnej izby obrachunkowej o wniosku komisji rewizyjnej. Ani Komisja Rewizyjna, ani Rada na plenum nie podjęły tematu, dlatego też zarzuty dotyczące wykonania budżetu pozostały bez przytoczenia motywów ich uzasadnienia. Takie uchybienia proceduralne upoważniały organ nadzoru do stwierdzenia
Zainstalowanie krat na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych wymaga zgłoszenia organowi architektoniczno-budowlanemu z mocy art. 30 ust. 1 pkt 2 lit. "a" ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126 ze zm./ w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane, ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych ustaw /Dz.U. nr
Przeróbka pomieszczenia mieszkalnego na pomieszczenie, w którym mają być świadczone usługi wykraczające poza zakres usług podstawowych oznacza zmianę sposobu zagospodarowania terenu. Wymaga, zatem uzyskania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w myśl art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym /Dz.U. nr 89 poz. 415 ze zm./. Skoro, więc skarżący
Opodatkowaniu podatkiem leśnym podlega grunt leśny, sklasyfikowany w ewidencji gruntów jako las, oznaczony symbolem Ls. Grunty zadrzewione i zakrzewione oznaczone symbolem Lz podlegają podatkowi od nieruchomości na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./.
Samowoli budowlanej nie sanuje zgoda właściciela terenu inwestycji na realizację obiektu budowlanego, albowiem jedynie wykazanie się faktem posiadania pozwolenia na budowę lub uprzedniego zgłoszenia jego budowy, jest okolicznością wyłączającą sankcję rozbiórki obiektu, od zakończenia budowy którego do zastosowania sankcji nie upłynęło 5 lat.
Okoliczność, że nieruchomość Spółka nabyła za cenę równą nieumorzonej wartości budynku, za którą uprzednio były płacone przewidziane w umowie leasingu uzasadnia wnioskowanie, że zamiarem stron umowy leasingu nie był leasing budynku i prawa wieczystego użytkowania gruntu, lecz w istocie stronom chodziło o umowę sprzedaży nieruchomości za cenę ustaloną już przy zawarciu umowy leasingu.
Koszty budowy budynku mieszkalnego na gruncie stanowiącym współwłasność, pokrywane oddzielnie przez każdego ze współwłaścicieli, może odliczać od dochodu każdy ze współwłaścicieli, który je poniósł, bez względu na wielkość udziału we współwłasności gruntu /art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "b" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych - Dz.U. 1993 nr 90 poz. 416 ze zm., w brzmieniu
Samowolna zamiana tarasu na ogród dokonana na dachu budynku wielomieszkalnego znacznie narusza układ obciążeniowy dachu, o czym świadczą wykonane w czasie oględzin zdjęcia ukazujące oczko wodne okolone nie tylko kamieniami polnymi ale i głazami narzutowymi. Jeżeli doda się do tego obciążenie posadzonych drzew, wybudowanego ogrodzenia i ułożonej darni przy założeniu, iż zgodnie z projektem budowlanym
Przepis art. 67 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /t.j. Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126/ nie pozwala na nakazanie rozbiórki obiektu budowlanego objętego ochroną konserwatorską, czyli przepisami o ochronie zabytków.
1. Zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /t.j. Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126 ze zm./ rozpoczęcie lub wznowienie budowy, w przypadku określonym m.in. w art. 36a ust. 2 może nastąpić po wydaniu nowej decyzji o pozwoleniu na budowę. Właściwym do wydania takiej decyzji jako organ I instancji jest starosta /art. 82 ust. 1 i 2 w zw. z art. 83 ust. 1 ustawy Prawo budowlane
Zwolnienie z podatku dochodowego dopłat do oprocentowania kredytów bankowych, o jakim mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /t.j. Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm. w stanie prawnym obowiązującym w 1999 r./, przysługiwało kredytobiorcom, dla których dotacje te stanowiły w rzeczywistości pomoc finansową ze strony państwa, a nie bankowi, który
Odstąpienie przez pracodawcę od wykonania obowiązku zapewnienia pracownikom odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy może być usprawiedliwione względami technologicznymi, a nie jego sytuacją ekonomiczną.
Po rozpoczęciu kontroli podatkowej przez organy skarbowe, podatnik nie ma możliwości dokonywania jakichkolwiek korekt w kontrolowanych deklaracjach podatkowych.
Samo nałożenie obowiązku uzyskania pozwolenia na użytkowanie, w myśl art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /t.j. Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126/, nie daje podstaw organowi nadzoru budowlanego do oceny merytorycznej w tym przedmiocie, bowiem w świetle art. 83 ust. 1 tej ustawy nie jest on uprawniony do prowadzenia postępowania administracyjnego i wydania decyzji w tym zakresie
Naczelny Sąd Administracyjny nie jest właściwy rzeczowo do rozpatrywania skargi na decyzję Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w przedmiocie składek ubezpieczeniowych /art. 16 i nast. ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym - Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./.
Naruszenie obowiązków ewidencyjnych wynikających z art. 27 ust. 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./, powoduje zastosowanie sankcji przez organy podatkowe.
Podatnik korzystający z przysługującego mu prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, /z którego może, ale nie musi korzystać/, ma obowiązek przedstawić w trakcie kontroli podatkowej lub skarbowej wszelkie dokumenty, które to prawo potwierdzają. Nie przedstawiając duplikatów skradzionych faktur musi pogodzić się z brakiem tego prawa. Obowiązek zebrania przez organ podatkowy
Podstawę do obniżenia przez nabywcę kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego stanowią oryginały faktur albo ich duplikaty. Duplikat wystawia sprzedawca w wypadku zniszczenia lub zaginięcia faktury. Podatnicy obowiązani są przechowywać oryginały faktur w okresie 5 lat, licząc od końca roku, w którym wystawiono fakturę. Jeżeli podatnik nie przedstawia w trakcie kontroli żadnych dokumentów
Brak ewidencjonowania sprzedaży powoduje zastosowanie sankcji podatkowych określonych w art. 27 ust. 5 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./.
Różnicowanie stawek podatku w zależności od pewnych cech podatników narusza zasadę równości wobec prawa, wyrażoną w art. 32 Konstytucji RP.
Nienaliczone odsetki od udzielonych bezprocentowych pożyczek zaliczyć należy do kategorii nieodpłatnych świadczeń otrzymanych przez pożyczkobiorcę.
1. Do oceny, czy odstępstwa od wymogów pozwolenia na budowę są istotne i skutkują wstrzymaniem robót budowlanych nie ma znaczenia stopień zawinienia inwestora. 2. Definicja "istotnych" zmian musi wynikać z celowości instytucji wstrzymania robót przewidzianej w art. 50 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /t.j. Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126/. Instytucja ta przewidziana została m.in. do zastosowania