Art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska /t.j. Dz.U. 1994 nr 49 poz. 196 ze zm./ nie zawiera kryteriów wydania zezwolenia na wycięcie drzew, takich kryteriów nie zawierają też postanowienia ogólne powołanej ustawy. Decyzja wydana w oparciu o powołany wyżej przepis ma charakter decyzji uznaniowej, lecz właśnie dlatego organ wydający zezwolenie na wycięcie
Lokale szkoły wyższej wynajęte osobom trzecim na prowadzenie w nich działalności gospodarczej nie korzystają ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./, w związku z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym /Dz.U. nr 65 poz. 385 ze zm./. Zwolnieniu
1. Lokale szkoły wyższej wynajęte osobom trzecim na prowadzenie w nich działalności gospodarczej nie korzystają ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./, w związku z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym /Dz.U. nr 65 poz. 385 ze zm./. 2.
1. Lokale szkoły wyższej wynajęte osobom trzecim na prowadzenie w nich działalności gospodarczej nie korzystają ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./, w związku z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym /Dz.U. nr 65 poz. 385 ze zm./. 2.
1. Lokale szkoły wyższej wynajęte osobom trzecim na prowadzenie w nich działalności gospodarczej nie korzystają ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./, w związku z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym /Dz.U. nr 65 poz. 385 ze zm./. 2.
1. Lokale szkoły wyższej wynajęte osobom trzecim na prowadzenie w nich działalności gospodarczej nie korzystają ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./, w związku z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym /Dz.U. nr 65 poz. 385 ze zm./. 2.
Żaden przepis obowiązującej w dacie podjęcia zaskarżonej decyzji ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /t.j. Dz.U. 1996 nr 13 poz. 74 ze zm./ nie uprawnia radnego rady miasta i delegata sejmiku samorządowego województwa do składania skarg do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnej.
Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. /Dz.U. nr 89 poz. 414 ze zm./ zwolnienie z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę nie dotyczy wszystkich bez wyjątku obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej, lecz - wyłącznie tych, które objęte są zamkniętym katalogiem art. 29 ust. 1 cyt
Z treści art. 151 i art. 153 Ordynacji podatkowej wynika jednakże, iż osobom prawnym pisma doręcza się w lokalu ich siedziby. Zaś w przypadku odmowy przyjęcia przez adresata uznaje się, że pismo doręczone zostało w dniu odmowy jego przyjęcia przez adresata. W tej sytuacji zarzut skarżącej Spółki odnośnie pominięcia podstawowej zasady doręczeń poprzez pocztę, tj. nie pozostawienie awizo w przypadku
Organami upoważnionymi do dokonywania klasyfikacji statystycznej towarów i usług są wyłącznie organy statystyczne. W związku z tym ekspertyza dotycząca interpretacji i przynależności danych towarów do określonych grupowań SWW nie może "zastąpić" opinii organów statystycznych. Zgodnie z zasadami podatku od towarów i usług importer płaci podatek dwa razy od tego samego towaru. Wprowadzając towar na polski
1. Koszty postępowania rozgraniczającego nie mają charakteru kosztów, które w rozumieniu art. 261 par. 1 Kpa powinny być uiszczone przez stronę z góry pod rygorem zwrotu wniosku na podstawie art. 261 par. 2 Kpa. 2. Dopuszczalność żądania przez organ administracji publicznej złożenia przez stronę zaliczki na poczet kosztów postępowania /art. 262 par. 2 Kpa/ nie stwarza prawa do zwrotu wniosku o rozgraniczenie
Budownictwo mieszkaniowe to nie tylko same bloki mieszkalne, ale także ich otoczenie, a więc zieleń urządzona, chodniki, szkoły, przedszkola oraz pawilony handlowe.
Umorzenie zaległości podatkowych, o których mowa w art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa /Dz.U. nr 137 poz. 926 ze zm./ uzasadnione będzie jedynie w takich przypadkach, które spowodowane zostały działaniem czynników, na które podatnik nie może mieć wpływu i które są niezależne od sposobu jego postępowania.
W przypadku stwierdzenia przez organ egzekucyjny, że nastąpiło wykonanie obowiązku określonego tytułem wykonawczym, organ egzekucyjny nie ma podstaw do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania. O zakończeniu egzekucji świadczy fakt zaprzestania czynności egzekucyjnych, co może być kwestionowane w drodze skargi, o której mowa w art. 54 par. 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym
Wznowienie postępowania, zgodnie z obowiązującą regulacją prawną przysługuje tylko od prawomocnych wyroków sądowych i postanowień orzekających co do istoty sprawy. Nie jest dopuszczalne wznowienie postępowania od innych prawomocnych postanowień, kończących postępowanie w sprawie o charakterze proceduralnym i nie merytorycznym, tj. takich jak np. umorzenie postępowania lub odrzucenie pozwu lub wniosku
Ochrona uzasadnionego interesu prawnego o którym mowa w art. 5 ust 1 pkt 6 w związku z ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane /Dz.U. nr 89 poz. 414 ze zm./ nie może iść dalej niż wynika to z orzeczenia sądu powszechnego w przedmiocie zabezpieczenia roszczenia o ustanowienie drogi koniecznej.
Należy odpowiedzieć na pytanie, czy Naczelny Sąd Administracyjny może w oparciu o wyrok Trybunału Konstytucyjnego niezaakceptowany przez Sejm RP i o własną ocenę spornego przepisu ustawy pominąć ten ciągle obowiązujący przepis w swoim orzeczeniu i zastosować wprost normy Konstytucji. Czy w oparciu o takie rozumowanie Sąd jest władny uwzględnić skargę i orzec, że zaskarżona decyzja naruszyła prawo materialne
Na skutek ogłoszenia upadłości, stosownie do art. 20 par. 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo upadłościowe /t.j. Dz.U. 1991 nr 118 poz. 512 ze zm./, upadły jest zastąpiony przez syndyka masy upadłości w dotychczasowych czynnościach, ale ta okoliczność nie pozbawia upadłego statusu podatnika podatku od towarów i usług.
"Użyteczność publiczna" winna usprawiedliwiać te działania władz publicznych /w tym samorządu terytorialnego/, których nie podejmują podmioty gospodarcze czy inne podmioty niezależne od władz publicznych. Jeżeli jakieś usługi są oferowane przez podmioty gospodarcze /przedsiębiorców/ i są powszechnie dostępne na rynku konsumentów, to w takim zakresie nie można powoływać się na użyteczność publiczną
Zbiornik na ścieki gospodarczo bytowe jako urządzenie zapewniające możliwość użytkowania budynku mieszkalnego stanowi obiekt wymagający pozwolenia na budowę.
Rozporządzenie na rzecz osób trzecich skarżącą wywłaszczoną nieruchomością stanowi naruszenie art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. 1991 nr 30 poz. 127 ze zm./, który nie zezwala na przeznaczenie nieruchomości na inny cel, niż określony w decyzji o wywłaszczeniu.
Postępowanie egzekucyjne stanowi procedurę wykonawczą, w ramach której nie orzeka się i nie rozstrzyga o czyichkolwiek materialnych prawach lub obowiązkach, w postępowaniu tym nie może więc zapaść orzeczenie rozstrzygające o prawie własności. Z tych powodów fakt trwania postępowania egzekucyjnego nie stanowi zagadnienia wstępnego, o jakim mowa w art. 97 par. 1 pkt 4 Kpa.
W myśl uchwały składu siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 lutego 1997 r., FPS 8/96 /ONSA 1997 Nr 2 poz. 52/, na Regionalnej Izbie Obrachunkowej spoczywa obowiązek badania uchwał rad gmin w sprawie udzielania lub nieudzielania absolutorium, głównie pod kątem, czy zostały one podjęte w wyniku rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu w taki sposób, iż zostało zapewnione,
Skutkiem niezłożenia deklaracji VAT-7 jest konieczność określenia przez organy podatkowe zobowiązania podatkowego równego wysokości podatku należnego od sprzedaży towarów i usług. Brak złożenia deklaracji VAT-7 oznacza bowiem brak możliwości uwzględnienia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług, bez względu na to, czy rzeczywiście u podatnika występowałaby nadwyżka podatku naliczonego nad należnym