Powołanie się przez organy podatkowe na treść umowy spółki oraz umowy o oddaniu do odpłatnego korzystania mienia Skarbu Państwa nie stanowi dostatecznej podstawy faktycznej do stwierdzenia, że spółka jest odpowiedzialna za zaległości podatkowe zlikwidowanego w trybie art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 13 lipca 1990 r. o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych /Dz.U. nr 51 poz. 298 ze zm./ przedsiębiorstwa
Art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. nr 27 poz. 111 ze zm./ nie upoważnia organy podatkowe do orzeczenia o odpowiedzialności za zaległości podatkowe spółki z ograniczoną odpowiedzialnością członków zarządu tej spółki na podstawie art. 298 par. 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 27 czerwca 1934 r. - Kodeks handlowy /Dz.U. nr 57 poz. 502
Założenie generalne, że towary zakupione na kredyt podlegający zwrotowi, nie mogą w żadnym wypadku podlegać zwolnieniu od cła na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. nr 75 poz. 445 ze zm./ nie jest słuszne. Kredyt udzielony Polsce przez Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju na zakup aparatury pomiarowej dla systemu automatycznego monitoringu powietrza
Wpłacenie określonej kwoty na rzecz Społecznego Komitetu Budowy Wodociągu jako udziału w kosztach budowy sieci głównej wodociągu nie jest kwotą wydatkowaną na modernizację budynku /art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "g" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych - Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./; za modernizację budynku można uznać tylko wykonanie przyłącza budynku do sieci głównej
Czasowe zawieszenie działalności gospodarczej lub pozostawienie "w stanie likwidacji" podmiotu podatkowego nie oznacza ustania jego bytu prawnego i nie uzasadnia zmiany przeznaczenia gruntów i budynków jako związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.
Czy w świetle par. 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 maja 1990 r. w sprawie zwolnienia od podatków obrotowego i dochodowego podatników osiągających przychody z niektórych rodzajów nowo uruchomionej działalności gospodarczej /Dz.U. nr 35 poz. 203 ze zm./ uruchomienie nowej i nie zwolnionej od podatków działalności oznacza utratę przez podatnika prawa do wcześniej uznanego na
Niezamieszczenie określonego przepisu w tekście jednolitym ustawy nie oznacza utraty mocy obowiązującej tego przepisu.
Jeżeli po upływie wskazanego w postanowieniu przekazowym terminie /o ile spełnione zostały warunki jego podjęcia/, zawarty w nim nakaz nie został przez stronę spełniony, wówczas organ celny powinien bezpośrednio po upływie tego terminu z urzędu, w trybie art. 61 par. 4 Kpa wszcząć postępowanie, zawiadamiając o tym stronę, która ciążącego na niej obowiązku zgłoszenia celnego nie dopełniła /art. 47 pkt
ez wyrażoną w postanowieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej /Dz.U. nr 41 poz. 324 ze zm./ definicję działalności gospodarczej - za grunty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5 oraz ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./ - należy uważać grunty związane
Ustawa z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. nr 75 poz. 445 ze zm./ nie przewiduje możliwości wydania decyzji w sprawie wymiaru cła podmiotowi, który wszedł w posiadanie towaru od podmiotu dokonującego obrotu towarowego z zagranicą.
Zgoda na odstępstwo od warunków określonych w par. 12-14 rozporządzenia Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 3 lipca 1980 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki, o której mowa w par. 15 ust. 1 tego rozporządzenia, może być udzielona wyłącznie w trybie postępowania o udzielenie pozwolenia na budowę; nie jest możliwa w toku postępowania
Utrata w trybie par. 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 maja 1990 r. w sprawie zwolnienia od podatków obrotowego i dochodowego podatników osiągających przychody z niektórych rodzajów nowo uruchomionej działalności gospodarczej prawa do zwolnienia od wymienionych podatków następuje z mocy prawa w razie zaistnienia przewidzianych w tym przepisie przesłanek.
Podatnicy, którzy w roku 1989 nabyli na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz.U. 1989 nr 3 poz. 12 ze zm./ uprawnienia do odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków związanych z realizowaną inwestycją z zakresu rozwoju nauki i techniki zachowują prawo do odliczenia 100 procent wydatków od podstawy obliczenia podatku także w latach
Od wywłaszczenia spornej nieruchomości minęło już 12 lat i po upływie tego okresu plan realizacyjny i decyzja lokalizacyjna są już nieaktualne. Planowe przeznaczenie terenu nie może uzasadniać odmowy zwrotu wywłaszczonej nieruchomości.
1. Ustanowienie innych zasad głosowania niż dopuszczone ustawą jest niezgodne z prawem i daje organowi nadzoru /art. 86 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym - Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ prawo stwierdzenia nieważności uchwały /art. 94 ust. 1 ustawy/ lub orzeczenia o jej niezgodności z prawem /art. 94 ust. 1 ustawy/. 2. Ustawa nie określa bliżej jak należy rozumieć "bezwzględną
Skoro z woli ustawodawcy organ celny obowiązany jest do zwrotu cła w ciągu 30 dni od daty wywozu to dla niezawodnej realizacji tego obowiązku powinien dysponować czasem nie krótszym niż 30 dni w rozumieniu art. 35 par. 3 Kpa. Dlatego par. 2 rozporządzenia Ministra Współpracy Gospodarczej z Zagranicą z dnia 31 sierpnia 1990 r. w sprawie trybu zwrotu należności celnych pobranych od towarów przywiezionych
Rada gminy rozstrzyga samodzielnie, stosownie do art. 71 ust. 2 Ustawy Konstytucyjnej z dnia 17 października 1992 r. /Dz.U. nr 84 poz. 426/ i art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ w celu zapewnienia porządku publicznego /art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy o samorządzie terytorialnym/ o tym, jakie obiekty lub miejsca uzasadniają, ze względu na
Podstawą stosowania przepisów umowy między Polską Rzecząpospolitą Ludową a Republiką Federalną Niemiec w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodów i majątku, podpisanej w Warszawie w dniu 18 grudnia 1972 r. /Dz.U. 1975 nr 31 poz. 163/, musi być tożsamość podmiotu zobowiązanego do uiszczenia podatku tego samego rodzaju w obu państwach będących stronami umowy.
Zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 maja 1990 r. w sprawie zwolnienia od podatków obrotowego i dochodowego podatników osiągających przychody z niektórych rodzajów nowo uruchomionej działalności gospodarczej /Dz.U. nr 35 poz. 203 ze zm./ wyrażenie "uruchomienie" jednego lub więcej rodzajów działalności oznacza przygotowanie faktyczne prawne ze strony podatnika działalności zgłoszonej
Błędny jest pogląd głoszący, że musi zachodzić "oczywista sprzeczność" pomiędzy wyznawanymi zasadami moralnymi a odbywaniem służby wojskowej, gdyż tak ostrego rygoru kwalifikacyjnego ustawodawca nie wskazał w treści art. 189 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej /t.j. Dz.U. 1992 nr 4 poz. 16/.
W postępowaniu administracyjnym adresatem obowiązku nałożonego na osobę prawną jest sama osoba prawna a nie wymieniony z imienia i nazwiska funkcjonariusz /pracownik/ tej osoby prawnej.
W przepisie art. 14 ust. 6 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. nr 35 poz. 230/ chodzi tylko o takie obiekty bądź miejsca, w których ze względu na ich charakter można regulaminem określić sposób korzystania z nich. Zakaz w tego rodzaju miejscach bądź obiektach może być wprowadzony jedynie przez organ, który w myśl odrębnych przepisów