Dodatek specjalny /na pokrycie kosztów opieki pielęgniarskiej/ w wysokości 500 zł. otrzymywany z tytułu przekroczenia 80-tego roku życia jest zaliczany do renty i stanowi wraz z nią integralną całość będącą podstawą do wydania decyzji o udzieleniu pomocy finansowej na częściowe pokrycie czynszu za pokoje stanowiące nadwyżkę powierzchni mieszkalnej w oparciu o par. 1 zarządzenia Ministra Administracji
1. Skoro zaskarżone decyzje zostały wydane w oparciu o przepisy już nieobowiązującego zarządzenia Ministra Rolnictwa z dnia 22 stycznia 1974 r. w sprawie cen, warunków i trybu sprzedaży państwowych nieruchomości rolnych /M.P. nr 7 poz. 54/ i przepisy, które w ogóle nigdy nie obowiązywały z powodu ich nie ogłoszenia - zarządzenie Naczelnika byłego Powiatu w (...), należało dojść do wniosku, że przy
1. Uprawnienie organu administracji do wydania decyzji uznaniowej nie zwalnia go z obowiązku zbadania, czy zachodzą w rozpatrywanej sprawie przewidziane ustawą okoliczności uzasadniające umorzenie zaległości podatkowych w całości lub części. 2. Zaniechanie przez organ administracji wyjaśnienia istotnych okoliczności uzasadniających umorzenie zaległości podatkowych, powoduje, że wydana decyzja nie ma
W myśl dyspozycji zawartej w art. 107 par. 3 Kpa organ administracji państwowej dokonujący kwalifikacji pomieszczenia i uznający je za izbę mieszkalną bądź pomieszczenie użytkowe, winien wskazać przesłanki którymi się kierował przyjmując takie, a nie inne ustalenia.
1. Uprawnienia do świadczeń emerytalnych lub renty za przekazane gospodarstwo rolne na rzecz następcy w oparciu o art. 75 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1977 r. o zaopatrzeniu emerytalnym oraz innych świadczeniach dla rolników i ich rodzin /Dz.U. nr 32 poz. 140/, nie przysługuje rolnikom, którzy są objęci ubezpieczeniem społecznym na podstawie przepisów art. 1 ust. 1 dekretu z dnia 4 marca 1976
1. Organy administracji państwowej pomimo przeprowadzenia postępowań wyjaśniających mylnie stwierdziły, iż skarżąca posiada w użytkowaniu wieczystym działkę budowlaną za zaliczeniem na poczet opłat wartości pozostawionego mienia poza granicami Państwa. Zatem decyzje odmawiające nabycia lokalu mieszkalnego wydane zostały z rażącym naruszeniem prawa. 2. Zgodnie z art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca
1. Sam tylko fakt wybudowania obiektu budowlanego bez pozwolenia przewidzianego w art. 28 ust. 1 Prawa budowlanego nie uzasadnia wydania decyzji o rozbiórce obiektu, jeżeli nie powoduje on niebezpieczeństwa dla ludzi lub mienia albo zagrożenia dla środowiska. 2. Decyzja nakazująca rozbiórkę obiektu budowlanego tylko z powodu, że został on wybudowany bez pozwolenia na budowę jest nieważna z przyczyny
Pismo okólne wojewody nie może stanowić podstawy prawnej decyzji administracyjnej.
Zarządzenie Ministra wydane na podstawie "samoistnej" uchwały Rady Ministrów, nie może stanowić podstawy prawnej decyzji. Zarządzeniem takim jest zarządzenie nr 198 Ministra Rolnictwa z dnia 22 października 1975 r. /Dz.Urz. MR nr 10 poz. 44/ zmienione zarządzeniem nr 162 z dnia 7 grudnia 1977 r. w sprawie zasad i trybu przyznawania dotacji na zagospodarowanie gruntów rolnych przez uspołecznione jednostki
1. Organ administracji państwowej nie narusza słusznego interesu stron, wydając decyzję odmowną w sprawie zezwolenia na zamianę lokali mieszkalnych, jeśli zamiana spowodowałaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa /art. 49 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. - Prawo lokalowe - Dz.U. nr 14 poz. 84 w związku z par. 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 czerwca 1974 r. w sprawie wykonania
1. Wprawdzie uznaniowy charakter obniżenia opłaty skarbowej sprawia, że decyzja w tym zakresie nie podlega kontroli sądowej, nie jest to jednak równoznaczne z pełnym wyłączeniem tego rodzaju decyzji spod kontroli sądowej. Jeżeli bowiem przyznanie uprawnienia lub nałożenie obowiązku prawodawca pozostawił uznaniu organu, określając jednak kryteria ocenne, jakimi ma kierować się organ administracji, na