Biura rachunkowe mają obowiązek posiadania umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością (por. art. 76h ust. 1 ustawy o rachunkowości). Minimalna suma gwarancyjna obowiązkowego ubezpieczenia OC w 2025 r. dla przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, w odniesieniu do jednego zdarzenia,
Informacja z posiedzenia Sejmu z dnia 6 grudnia 2024 r.
Przygotowane na podstawie aktów prawnych opublikowanych do 13 grudnia 2024 r.
W wyniku dokonanej w grudniu 2024 r. nowelizacji przepisów ustawy o rachunkowości od 2025 r. z 2 000 000 euro do 2 500 000 euro wzrósł limit przychodów netto, po przekroczeniu którego wymagane jest prowadzenie ksiąg rachunkowych. Tym samym firmy z przychodami w 2024 r. wynoszącymi co najmniej równowartość 10 711 500 zł mają obowiązek od 1 stycznia 2025 r. prowadzić pełne księgi rachunkowe (czas na