Zakaz określony w art. 24f ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym obejmuje także mienie komunalne innych gminnych osób prawnych niż sama gmina, w której radny uzyskał mandat, co jest zgodne z systematyką prawną dotyczącą również radnych powiatów i sejmików województw. Teza od Redakcji
Brak przedstawienia funkcjonariuszowi propozycji pełnienia służby w ustawowym terminie, skutkuje zachowaniem przez niego ciągłości służby, a termin materialny nie prowadzi do wygaśnięcia stosunku służbowego bez prawidłowej decyzji administracyjnej.
Do przyznania świadczenia pielęgnacyjnego wymagana jest rezygnacja z prowadzenia działalności gospodarczej, w tym gospodarstwa rolnego, spowodowana koniecznością stałej opieki nad osobą niepełnosprawną, a nie jedynie formalne oświadczenie o takim zaprzestaniu. Teza od Redakcji
Za grunty zabudowane na cele mieszkaniowe w rozumieniu ustawy przekształceniowej uznaje się nieruchomości zabudowane budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi wraz z budynkami gospodarczymi, garażami oraz innymi budowlami umożliwiającymi racjonalne korzystanie z budynków mieszkalnych, co powinno być potwierdzone zapisami w księdze wieczystej oraz zgodnych z przepisami informacjami podatkowymi.
Organ administracyjny jest zobowiązany na podstawie art. 79a k.p.a. do wskazania stronie przesłanek, których niespełnienie uniemożliwia wydanie decyzji zgodnej z żądaniem strony. Działanie to obejmuje także konieczność informowania o wymaganych dokumentach potwierdzających zaprzestanie prowadzenia gospodarstwa rolnego przez rolnika. Teza od Redakcji
W budynku mieszkalnym jednorodzinnym w zabudowie bliźniaczej nie jest dopuszczalne wydzielenie więcej niż dwóch samodzielnych lokali mieszkalnych, zgodnie z przepisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz Prawem budowlanym.
Warunkiem przyznania świadczenia pielęgnacyjnego osobie opiekującej się niepełnosprawnym w stopniu znacznym członkiem rodziny jest legitymowanie się przez współmałżonka osoby wymagającej opieki orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności. Teza od Redakcji
Samo dysponowanie prawem własności działki sąsiadującej z działką inwestycyjną nie jest wystarczającą podstawą do uznania właściciela tej działki za stronę w postępowaniu administracyjnym dotyczącym pozwolenia na rozbiórkę budynku, jeśli nie wykazano konkretnego interesu prawnego wynikającego z norm prawa materialnego.
Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje jedynie osobom zobowiązanym do alimentacji zgodnie z Kodeksem rodzinnym i opiekuńczym; brak takiego obowiązku wyklucza możliwość przyznania świadczenia pielęgnacyjnego, nawet jeśli faktycznie sprawują opiekę nad osobą niepełnosprawną. Teza od Redakcji
Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego powinna zawierać szczegółowe parametry techniczne planowanej inwestycji, takie jak moc anten sektorowych, aby umożliwić ocenę, czy przedsięwzięcie wymaga decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Teza od Redakcji
Dla uznania informacji za objęte tajemnicą przedsiębiorcy nie wystarcza samo przejawienie woli zachowania jej jako nierozpoznawalnej przez osoby trzecie; konieczne jest również wykazanie, że dana informacja posiada wartość gospodarczą, której ujawnienie mogłoby negatywnie wpłynąć na sytuację podmiotu.
Dla ustalenia odszkodowania za działki wydzielone pod drogi publiczne zgodnie z art. 98 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami kluczowe znaczenie ma aktualny stan prawny ujawniony w księdze wieczystej, a organ administracji publicznej nie może samodzielnie ustalać stanu prawnego działki odmiennego niż wynika z księgi wieczystej.
Przejście własności działki pod drogę publiczną zgodnie z art. 98 ust. 1 i 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami następuje z mocy prawa, jednak wymaga ujawnienia w księdze wieczystej dla skuteczności roszczenia o odszkodowanie.