Wyłączenie prawa funkcjonariuszy Straży Granicznej do otrzymywania zwiększonej stawki rekompensaty pieniężnej za pracę w godzinach nadliczbowych oraz całkowite pozbawienie w/w rekompensaty funkcjonariuszy uprawnionych do dodatku funkcyjnego
Zasady ustalania regulaminu wynagradzania oraz regulaminu nagród i premiowania
Ujawnianie przyczyny niepełnosprawności w orzeczeniu o stopniu niepełnosprawności
Zwrot opłaty za edukację przedszkolną dzieci dla członków służby zagranicznej
Służba zagraniczna; wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych; prawo do czasu wolnego
Podróż służbowa; zwrot kosztów za nocleg podczas zagranicznej podróży służbowej
Prawo pracownika samorządowego do dodatku za godziny nadliczbowe
Podjęcie pracy w wyniku przywrócenia do pracy i prawa do wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy
Zasady ustalania wymiaru pracy pracownika w okresie rozliczeniowym, w którym święto przypada na dzień wolny od pracy
Uprawnienia do dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników jednostek sfery budżetowej (nieuwzględnienie okresu urlopu macierzyńskiego)
Racjonalizacja zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011-2013
Zasady korekty wniosku w sprawie kwot rekompensujących utracone dochody z tytułu zwolnień dla prowadzących zakłady pracy chronionej
Prezes PFRON i gmina nie są - z punktu widzenia zasady równości wobec prawa - „podmiotami podobnymi”. O podobieństwie decyduje bowiem cecha istotna, za którą, w rozpatrywanej sprawie, należy uznać bycie adresatem ustawowego prawa do dotacji.
Konstytucyjne jak i ustawowe warunki dostępu do służby publicznej muszą być spełnione przez cały czas pozostawania w służbie cywilnej. Utrata jednej z kwalifikacji, warunkujących dostęp do służby, uzasadnia (a nawet zobowiązuje) do zwolnienia danej osoby ze służby.