Prezes PFRON bada, czy przedsiębiorstwo znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej według danych na dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy. Skoro, pomoc publiczna w formie dofinansowania do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych wiąże się z zatrudnieniem pracownika w określonym miesiącu, to prawo do tej pomocy jest nabywane z ostatnim dniem okresu sprawozdawczego, a pomoc jest udzielana, jeżeli od
W przypadku środków Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, ich każdorazowe wykorzystanie w sposób niezgodny z przeznaczeniem ustawowym, nawet jeżeli nie dochodzi do faktycznego wydatkowania tych środków i są one później zwracane, stanowi naruszenie przepisów i podlega sankcji określonej w art. 33 ust. 4a pkt 2 ustawy o rehabilitacji.
W celu zastosowania podwyższonej stawki kosztów uzyskania przychodów określonej w art. 22 ust. 9 pkt 3 u.p.d.o.f. w odniesieniu do przychodów uzyskiwanych z tytułu korzystania z praw autorskich, niezbędne jest spełnienie przesłanek tj. powstanie utworu w ramach obowiązków pracowniczych, przeniesienie praw do tego utworu na rzecz pracodawcy oraz wypłata na rzecz twórcy określonego wynagrodzenia za przeniesienie
Decyzję o stwierdzeniu choroby zawodowej albo decyzję o braku podstaw do stwierdzenia choroby zawodowej wydaje się na podstawie wyczerpująco zgromadzonego i wszechstronnie ocenionego materiału dowodowego, w szczególności danych zawartych w orzeczeniu lekarskim oraz formularzu oceny narażenia zawodowego pracownika lub byłego pracownika.
Decyzję o stwierdzeniu choroby zawodowej albo decyzję o braku podstaw do stwierdzenia choroby zawodowej wydaje się na podstawie wyczerpująco zgromadzonego i wszechstronnie ocenionego materiału dowodowego, w szczególności danych zawartych w orzeczeniu lekarskim oraz formularzu oceny narażenia zawodowego pracownika lub byłego pracownika.
Przepisy art. 116 § 1 kodeksu Ordynacji Podatkowej dotyczące odpowiedzialności członków zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością za zaległości podatkowe spółki wprowadzają pozytywne przesłanki do zastosowania tej odpowiedzialności, obejmujące pełnienie funkcji członka zarządu w czasie powstania zobowiązania podatkowego i bezskuteczność egzekucji przeciwko spółce, oraz przesłanki egzoneracyjne
Praca na wysokości w rozumieniu § 105 ust. 1 rozporządzenia dotyczy każdej pracy wykonywanej na powierzchni znajdującej się co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi, gdzie terminy "podłoga" i "ziemia" są rozumiane umownie, odnosząc się do każdej powierzchni bezpośrednio niższej względem miejsca pracy, niezależnie od ich znaczenia słownikowego
Art. 22 ust. 4 ustawy o rehabilitacji zawiera termin prawa materialnego, wskazujący od kiedy i za jakie okresy rozliczeniowe może być wykorzystana kwota obniżenia wpłat. Zobowiązany do wpłat na PFRON może ,,dysponować'' przysługującymi mu obniżeniami w odniesieniu do konkretnych rozliczeń z Funduszem, tj. rozliczeń przypadających w ciągu 6 miesięcy od dnia, w którym uzyskał informację o poszczególnych
Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o rehabilitacji, niewykorzystana kwota obniżenia wpłat na Fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych może być uwzględniana we wpłatach na ten Fundusz przez okres nie dłuższy niż 6 miesięcy, licząc od dnia uzyskania informacji o kwocie obniżenia. Zakres przedmiotowy i warunki tego obniżenia są decydujące dla obszaru znaczeniowego tego przepisu prawa materialnego.
Art. 22 ust. 4 ustawy o rehabilitacji zawiera termin prawa materialnego, wskazujący od kiedy i za jakie okresy rozliczeniowe może być wykorzystana kwota obniżenia wpłat. Podmiot zobowiązany do wpłat na PFRON może ,,dysponować'' przysługującymi mu obniżeniami w odniesieniu do konkretnych rozliczeń z Funduszem, tj. rozliczeń przypadających w ciągu 6 miesięcy od dnia, w którym uzyskał informację o poszczególnych
Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, firma może korzystać z obniżenia wpłat na fundusz pracy przez maksymalnie 6 miesięcy od momentu, gdy dowiaduje się o kwocie obniżenia.
Pełnienie obowiązków na stanowisku kierowniczym w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej wymaga spełnienia ściśle określonych przez ustawodawcę kwalifikacji oraz stażu pracy w pomocy społecznej, niezależnie od tymczasowego charakteru powierzenia tych obowiązków, a praca związana z realizacją świadczeń rodzinnych nie kwalifikuje się jako staż pracy w ramach pomocy społecznej.