Uchwała organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, odmawiająca zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, wymaga szczegółowego uzasadnienia wskazującego motywy takiej decyzji, gdyż jej brak stanowi podstawę do unieważnienia takiej uchwały.
Uchwała rady gminy odmawiająca wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym wymaga uzasadnienia, aby umożliwić ocenę zgodności z prawem podjętej decyzji oraz weryfikację czy podstawą rozwiązania stosunku pracy są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego mandatu.
Przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych odnoszą się do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych, nie zaś wszystkich pracowników. Jedynie naruszenie przez pracodawcę obowiązku uiszczenia kosztów płacy pracowników niepełnosprawnych rodzić może konsekwencje w postaci pozbawienia prawa do refundacji.
Przy rozpoznawaniu sprawy dotyczącej przejęcia własności nieruchomości na podstawie art. 73 ust. 1 ustawy reformującej administracje publiczną, organ zobowiązany jest do przeprowadzenia kompleksowej oceny materiału dowodowego, uwzględniając wszystkie dostępne środki dowodowe oraz dokładne analizowanie ich treści oraz znaczenia.
Zgodnie z definicją choroby zawodowej zawartej w art. 235§1 kodeksu pracy w przypadku kolizji równolegle występujących przyczyn zawodowych i pozazawodowych choroby wymienionej w wykazie chorób zawodowych, organy administracji publicznej powinny skłaniać się ku orzeczeniu o stwierdzeniu choroby zawodowej danej osoby, jeśli istnieje ustalony z wysokim prawdopodobieństwem związek, pomiędzy konkretnym
Kierownik jednostki samorządowej musi być wysłuchany przez organ, który ma zamiar go zwolnić. Jeżeli nie będzie miał możliwości przedstawienia swoich argumentów, uchwała zarządu jednostki w kwestii jego zwolnienia będzie nieważna.
Zgodnie z zasadą ciągłości regulacji prawnych w przypadku choroby zawodowej wywołaną hałasem zawartą w załączniku rozporządzenia rady ministrów w sprawie chorób zawodowych pod pozycją 21, zmiana aktu normatywnego nie wyklucza tożsamości przedmiotowej sprawy, jeśli podstawa materialna żądania pozostaje taka sama.
W sprawach dotyczących rejestracji jako osoba bezrobotna, termin "bezpośrednio" po zakończeniu zatrudnienia powinien być interpretowany zgodnie z jego potocznym, słownikowym znaczeniem, co wymaga rejestracji niemal natychmiast po ustaniu zatrudnienia, bez znacznych odstępów czasowych, nawet w sytuacjach wyjątkowych, takich jak pandemia.