Podpis wystawcy weksla musi obejmować co najmniej nazwisko. Prawo wekslowe nie wymaga dla ważności weksla, aby podpis był czytelny. Podpis nieczytelny powinien jednak być złożony w formie zwykle używanej przez wystawcę.
1. Wystawienie rachunku dotyczącego należności określonych w art. 43 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o gospodarce energetycznej /Dz.U. nr 21 poz. 96 ze zm./ za nielegalne pobieranie paliwa lub energii ze wspólnej sieci, jak i odmowa uwzględnienia odwołania odbiorcy energii elektrycznej, kwestionującego zasadność wystawienia tego rachunku, nie następują w drodze decyzji administracyjnej i nie podlegają
Powołanie się przez organy podatkowe na treść umowy spółki oraz umowy o oddaniu do odpłatnego korzystania mienia Skarbu Państwa nie stanowi dostatecznej podstawy faktycznej do stwierdzenia, że spółka jest odpowiedzialna za zaległości podatkowe zlikwidowanego w trybie art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 13 lipca 1990 r. o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych /Dz.U. nr 51 poz. 298 ze zm./ przedsiębiorstwa
Art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. nr 27 poz. 111 ze zm./ nie upoważnia organy podatkowe do orzeczenia o odpowiedzialności za zaległości podatkowe spółki z ograniczoną odpowiedzialnością członków zarządu tej spółki na podstawie art. 298 par. 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 27 czerwca 1934 r. - Kodeks handlowy /Dz.U. nr 57 poz. 502
Założenie generalne, że towary zakupione na kredyt podlegający zwrotowi, nie mogą w żadnym wypadku podlegać zwolnieniu od cła na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. nr 75 poz. 445 ze zm./ nie jest słuszne. Kredyt udzielony Polsce przez Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju na zakup aparatury pomiarowej dla systemu automatycznego monitoringu powietrza
Ryczałt kancelaryjny, pobierany przez komornika w postępowaniu egzekucyjnym, stanowi mienie Skarbu Państwa powierzone komornikowi, w rozumieniu art. 124 § 1 k.p., do wyliczenia się, mimo że w okresie od dnia 1 stycznia 1990 r. do dnia 27 września 1991 r. komornik nie miał obowiązku dokumentowania wydatków osobowych i rzeczowych utrzymania kancelarii.
Wprowadzony przez radę miejską na podstawie art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ w stosunku do wszystkich podmiotów gospodarczych prowadzących skup złomu metali nieżelaznych obowiązek ewidencjonowania dostawców złomu, a także źródeł jego pochodzenia, nie dotyczy zagadnienia koncesji, nie wkracza w zakres kompetencji organu koncesyjnego
O ustanowieniu przymusowego zarządu państwowego na podstawie dekretu z dnia 16 grudnia 1918 r. w przedmiocie przymusowego zarządu państwowego /Dz.Pr.P.P. nr 21 poz. 67 ze zm./ nie mogło decydować zaliczenie danej jednostki gospodarczej do wymienionych w tym przedsiębiorstw. Dekret ten uzależniał dopuszczalność ustanowienia przymusowego zarządu od wystąpienia szczególnych okoliczności odnoszących się
1. W przypadku dopuszczenia towaru do powrotnego wywozu za granicę pierwotna decyzja o dopuszczeniu do obrotu na polskim obszarze celnym i o wymiarze cła podlega uchyleniu w części dotyczącej dopuszczenia towaru do obrotu oraz kwoty cła podlegającej zwrotowi. 2. Ustawa z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. nr 75 poz. 445 ze zm./ nie przewiduje odrębnego postępowania w sprawie zwolnienia od
Możliwość skorzystania z preferencyjnych stawek celnych na towary pochodzące z krajów i regionów najmniej rozwiniętych /par. 6 i par. 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 lipca 1991 r. w sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy - Dz.U. nr 67 poz. 288/ uzależnione jest od łącznego spełnienia dwóch przesłanek to jest bezpośredniego zakupu w takim kraju i bezpośredniego przywozu z takiego kraju
Mimo tożsamości przyczyn odpowiedzialności maklera, wymienionych w art. 16 par. 2 i w art. 41 ustawy z dnia 22 marca 1991 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi i funduszach powierniczych /Dz.U. nr 35 poz. 155 ze zm./, Komisja Papierów Wartościowych jest uprawniona do wszczęcia z własnej inicjatywy i zakończenia postępowania administracyjnego, o którym mowa w art. 16 par. 3 ustawy,
1. Obowiązki celne są obowiązkami wynikającymi wprost z ustawy, dlatego nie można przywracać lub odmawiać terminu do ich wykonania. 2. Dokonanie zgłoszenia celnego towaru jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z przepisów art. 4 ust. 1, art. 40 ust. 1, art. 50 ust. 1, art. 52 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. nr 75 poz. 445 ze zm./.
Przy wymianie barterowej nie ma zapłaty w walutach obcych - nie może być zatem różnic w czasie pomiędzy dniem zarachowania a dniem zapłaty. Podstawą dla ustalenia kursu jest dzień zarachowania, który uważa się za dzień poniesienia kosztów. Z tego właśnie dnia obowiązuje kurs ogłoszony przez Narodowy Bank Polski, mający zastosowanie przy sprzedaży walut.
1. Dywidenda jest formą opodatkowania czynników produkcji przedsiębiorstwa państwowego wobec czego podmiotem zobowiązanym do jej uiszczenia - odpowiednio do wartości funduszu założycielskiego - może być jedynie przedsiębiorstwo państwowe. 2. Dywidenda nie obciąża spółki, która utworzona została w trybie ustawy prywatyzacyjnej /ustawa z dnia 13 lipca 1990 r. - Dz.U. nr 51 poz. 298/, korzystającej jedynie
Dla zastosowania właściwej stawki taryfy celnej importowej wobec importowanych napojów bezalkoholowych niezbędne jest ustalenia składu chemicznego tych napojów.