|
Nazwa środka trwałego
|
Symbol KŚT
|
Stawka amortyzacji
|
Symbol PKOB
1999 |
Symbol PKWiU
2015 |
Symbol KŚT
2010 |
|---|
700-7 drezyny i przyczepy do drezyn – 14%
Rodzaj ten obejmuje:
– tabor kolejowy przystosowany do ruchu po naziemnych drogach szynowych, włączając naziemny tabor górskich kolei linowych,
– żurawie kolejowe, pługi odśnieżne oraz urządzenia wagonów towarowych, które stanowią konstrukcyjną całość z podwoziem, na którym są zmontowane
Obiektem taboru kolejowego naziemnego, są:
– lokomotywy elektryczne, spalinowe, parowe,
– tendry parowozowe,
– wagony motorowe oraz wagony doczepne do wagonów motorowych,
– jednostki ruchome elektryczne: wagony silnikowe, wagony rozrządcze, wagony doczepne,
– wagony osobowe,
– wagony towarowe,
– wagony techniczne,
– drezyny i przyczepy do drezyn
W skład obiektu naziemnego taboru szynowego wchodzi:
– stałe oprzyrządowanie,
– wyposażenie w narzędzia związane z obsługą taboru w ruchu,
– wewnętrzna instalacja wodociągowa, ściekowa, oświetleniowa, ogrzewcza i urządzenia hamulcowe
Rodzaj ten nie obejmuje:
– taboru kolejowego podziemnego, sklasyfikowanego w podgrupie 71,
– taboru tramwajowego, sklasyfikowanego w podgrupie 72,
– lokomotywek i wózków szynowych naziemnych, sklasyfikowanych w podgrupie 73,
– jednostek taboru kolejowego naziemnego, które uległy częściowemu demontażowi i po adaptacji zmieniły na stałe swoje przeznaczenie, sklasyfikowanych zgodnie z ich przeznaczeniem w odpowiednich rodzajach środków trwałych (przykładowo rodzaj 514 obejmujący tabor hutniczy czy rodzaj 584 obejmujący maszyny do torowych robót kolejowych),
– przenośnych urządzeń wewnętrznych, zainstalowanych w wagonach maszyn, urządzeń technicznych, aparatów specjalnych, które stanowią samodzielne obiekty, sklasyfikowane w innych rodzajach KŚT
Rodzaj ten obejmuje tabor kolejowy przystosowany wyłącznie do ruchu pod ziemią, którego obiektem jest:
– lokomotywa, w tym lokomotywa akumulatorowa, lokomotywa ognioszczelna i typu „Karlik”,
– wagon kopalniany,
– wagon i tabor metra
Obiekt stanowią urządzenia napędowe, sterownicze, pomiarowe, zasilające, sprzęgowe i hamulcowe oraz instalacja oświetleniowa i inne części konstrukcyjne obiektu
710-01 lokomotywy akumulatorowe; 710-02 i 710-03 lokomotywy ognioszczelne i typu „Karlik”; 710-10 do 14 wozy kopalniane – 14%
Rodzaj ten obejmuje:
– wagony tramwajowe służące do przewozu pasażerów i transportu towarów,
– tabor tramwajowy techniczny
Obiekt stanowi dla:
– wagonu osobowego silnikowego – nadwozie i podwozie wraz z zespołami roboczymi,
– wagonu osobowego doczepnego – nadwozie i podwozie wraz z urządzeniami stanowiącymi wyposażenie,
– wagonu technicznego lub towarowego – dodatkowe urządzenia wbudowane do wagonu (silnikowego lub doczepnego) lub urządzenia na nich zmontowane, które stanowią integralną część wagonu technicznego lub towarowego
Rodzaj ten obejmuje:
– tabor szynowy naziemny dopuszczony wyłącznie do ruchu wewnątrz zakładu
Obiektem taboru jest kompletne urządzenie:
– poszczególna lokomotywa spalinowa, spalinowo-elektryczna,
– wózek platformowy, wózek skrzyniowy, wózek kłonicowy, wózek suszarniany,
– wywrotka boczna-zsypowa,
– wózek do przewozu materiałów sypkich, pyłowych, ciężarów skupionych,
– wózki podwieszone jednoszynowe
Rodzaj ten nie obejmuje:
– lokomotywek i wózków kopalnianych, sklasyfikowanych w podgrupie 71,
– lokomotyw parowych, sklasyfikowanych w podgrupie 70,
– taboru szynowego naziemnego, sklasyfikowanego w podgrupie 70,
– taboru szynowego hutniczego, sklasyfikowanego w rodzaju 514
Rodzaj ten obejmuje:
– motocykle, skutery, włącznie z przyczepami pasażerskimi,
– motocykle i riksze towarowe z przyczepami ciężarowymi
Obiekt stanowi poszczególny pojazd mechaniczny wraz z wyposażeniem.
Rodzaj ten nie obejmuje:
– pojazdów mechanicznych służących do bliskiego transportu, takich jak: wózki magazynowe czy peronowe, sklasyfikowanych w podgrupie 76
Rodzaj ten obejmuje:
– samochody osobowe wyposażone w silnik o pojemności skokowej > 500 cm3,
– pojazdy typu Quad o pojemności skokowej silnika => 49 cm3,
– samochody osobowe przeznaczone do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami służącymi do wyścigów
Rodzaj ten nie obejmuje:
– samochodów osobowych przerobionych na samochody ciężarowe, sklasyfikowanych w rodzaju 742,
– samochodów specjalnych, sklasyfikowanych w rodzaju 743,
– pojazdów samochodowych przeznaczonych konstrukcyjnie do przewozu dziesięciu lub więcej osób (włączając kierowcę), sklasyfikowanych w rodzaju 744
Rodzaj ten obejmuje:
– pojazdy samochodowe do transportu towarów:
– samochody ciężarowe uniwersalne do transportu różnych towarów,
– samochody ciężarowe przystosowane konstrukcyjnie do transportu tylko określonych towarów, przykładowo cysterny, ciężarówki chłodnie i izotermiczne, śmieciarki nawet wyposażone w urządzenia do załadunku i zgniatania,
– podwozia do samochodów ciężarowych wyposażone w silnik
Rodzaj ten obejmuje:
– pojazdy samowyładowcze przeznaczane do użytku poza drogami publicznymi,
– pojazdy-amfibie, samochodziki golfowe, pojazdy przeznaczone do poruszania się po śniegu i podobne,
– samochody sanitarne do transportu chorych, w tym pogotowia ratunkowego,
– pojazdy samochodowe, które ze względu na swą konstrukcję przeznaczone są do wykonywania innych prac niż transport towarów i przewóz osób, takie jak:
– piaskarki, betoniarki samochodowe, pojazdy przepompowujące beton,
– pojazdy strażackie, pojazdy do czyszczenia ulic, kanałów ściekowych, pasów startowych lotnisk (polewaczki, zmywarki, polewarko-zmywarki, samochody asenizacyjne, pługi śnieżne),
– pojazdy stanowiące objazdowe punkty usługowe, kuchnie polowe,
– ciężarówki-warsztaty, pojazdy pogotowia technicznego,
– ruchome przychodnie rentgenowskie i ruchome kliniki medyczne, w tym dentystyczne,
– żurawie samochodowe (dźwigi samojezdne),
– samojezdne wieże wiertnicze,
– generatory przewoźne,
– radiowe wozy transmisyjne, wozy operatorskie i filmowe,
– pozostałe samochody specjalne, gdzie indziej niesklasyfikowane
Autobusy i autokary – 20%