11.08.2017

Czy wszyscy cudzoziemcy zatrudnieni w Polsce muszą posiadać zezwolenie na pracę?

Przepisy dotyczące zatrudniania cudzoziemców w Polsce wyodrębniają wiele kategorii obcokrajowców, którzy nie są objęci obowiązkiem posiadania zezwolenia na pracę. Przypadki, w których cudzoziemcy mogą pracować bez zezwolenia zostały określone nie tylko w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, lecz także w rozporządzeniu wykonawczym Ministra Pracy i Polityki Społecznej.


Zgodnie z art. 87 ust. 1 ww. ustawy cudzoziemiec jest uprawniony do wykonywania pracy na terytorium Polski - i nie musi mieć zezwolenia na pracę - jeżeli:


1) posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej;


2) udzielono mu ochrony uzupełniającej w RP;


3) posiada zezwolenie na pobyt stały w RP;


4) posiada zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej w RP;


5) posiada zgodę na pobyt ze względów humanitarnych;


6) posiada zgodę na pobyt tolerowany w RP;


7) korzysta z ochrony czasowej w RP;


8) jest obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej,


9) jest obywatelem państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego, nienależącego do Unii Europejskiej;

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty