Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2020, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.435.2020.3.AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.435.2020.3.AG
Korekta podatku naliczonego wynikającego z poniesionych wydatków inwestycyjnych w przypadku zaniechania inwestycji.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2020 r. (data wpływu 9 września 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 listopada 2020 r. (data wpływu 6 listopada 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w przypadku zaniechania inwestycji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w przypadku zaniechania inwestycji.
Wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 listopada 2020 r. (data wpływu 6 listopada 2020 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz opłatę.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
() (dalej: Wnioskodawca, Spółka) jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT od kwietnia 2011 r. oraz podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Spółka zajmuje się (). W latach 2010-2011 Spółka poniosła wydatki na usługi związane z planowaną inwestycją budowlaną (opracowanie projektu budowlanego, mapki, operaty, itp.). Wybudowana miała być ubojnia. Od wydatków tych Spółka odliczyła VAT (za kwiecień 2011 r., kiedy to Spółka stała się zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT), klasyfikując nabycia jako nabycia zaliczane do środków trwałych. Poza pracami projektowymi, inwestycja nie była kontynuowana. Obecnie z uwagi za zakup udziałów w spółce zajmującej się ubojem Spółka planuje całkowicie zaniechać tej inwestycji. W tym zakresie zostanie podjęta odpowiednio decyzja przez zarząd. W związku z tym, że poniesione wydatki dotyczyły przede wszystkim sporządzonych dokumentów/plików komputerowych, nie ma możliwości fizycznej likwidacji poniesionych nakładów. Jak było wskazane wyżej, będzie to jedynie decyzja podjęta przez zarząd. Po podjęciu decyzji przez zarząd, inwestycja zostanie wykreślona z ewidencji księgowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty