Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2020, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.428.2020.2.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.428.2020.2.MM
czynności związane ze sprzedażą wirtualnych przedmiotów za które Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie wypełniają definicję świadczenia usług przedstawioną w art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i w konsekwencji będą podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2020 r. (data wpływu 27 lipca 2020 r.) uzupełnionym pismem Wnioskodawcy z dnia 22 października 2020 r. (data wpływu 27 października 2020 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 12 października 2020 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności sprzedaży wirtualnych przedmiotów za świadczenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności sprzedaży wirtualnych przedmiotów za świadczenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 października 2020 r. (data wpływu 27 października 2020 r.).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Miejsce zamieszkania Wnioskodawcy znajduje się w Polsce. Także opisana tu działalność gospodarcza wykonywana jest w Polsce.
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w ramach której zajmuje się sprzedażą poprzez mechanizm tzw. lootboxów na stronach internetowych. Jest to szczególny rodzaj sprzedaży polegający na tym, że nabywca korzysta z wirtualnej skrzynki, w której znajdują się rożne losowo dobrane przedmioty, najczęściej takie, które wykorzystywane są w grach (broń, apteczki pozwalające na odzyskanie siły w grze, tzw. skiny zmieniające ubiór wirtualnej postaci lub kolorystykę uzbrojenia, cyfrowy klucz do gier itp.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty