Interpretacja indywidualna z dnia 06.10.2020, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.371.2020.1.AA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.371.2020.1.AA
W takiej sytuacji udzielane rabaty stanowią obniżkę ceny, o której mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy i Wnioskodawca będzie uprawniony do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego o kwoty wypłaconych rabatów. Dozwolonym będzie udokumentowanie udzielanych rabatów notami uznaniowymi wystawianymi przez Wnioskodawcę lub notami obciążeniowymi wystawianymi przez Pierwszych Zlecających.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2020 r. (data wpływu 5 sierpnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania udzielanych bonusów pośrednich za rabaty będące obniżką ceny, prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego, określenia momentu tych obniżeń oraz sposobu dokumentowania bonusów pośrednich jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 sierpnia 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania udzielanych bonusów pośrednich za rabaty będące obniżką ceny, prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego, określenia momentu tych obniżeń oraz sposobu dokumentowania bonusów pośrednich.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz związane z nim zdarzenie przyszłe:
() Sp. z o.o. [dalej: Spółka lub Wnioskodawca] jest spółką utworzoną zgodnie z polskim prawem oraz będącą podatnikiem VAT, zarejestrowanym w Polsce jako podatnik VAT czynny.
Spółka jest spółką zależną () [dalej: Grupa] i pełni funkcję wyłącznego biura sprzedaży czasu reklamowego stacji radiowych należących do Grupy. Poza tym Spółka działa jako broker radiowy, co oznacza, że świadczy rolę pośrednika w zakupie czasu stacji obcych, nie należących własnościowo do Grupy. Jako broker Spółka świadczy usługi zakupu czasu reklamowego innych stacji dla klientów bezpośrednich Grupy bądź domów mediowych/agencji reklamowych [dalej: Pierwsi Zlecający].
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty