Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2020, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.294.2020.2.JS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.294.2020.2.JS
prawo do odliczenia VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych na podstawie umowy sponsoringu oraz ustalenie podstawy opodatkowania przy umowach sponsoringu
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2020 r. (data wpływu 29 kwietnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 czerwca 2020 r. (data wpływu 18 czerwca 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa do odliczenia VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych na podstawie umowy sponsoringu,
- ustalenia podstawy opodatkowania przy umowach sponsoringu
jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych na podstawie umowy sponsoringu oraz ustalenia podstawy opodatkowania przy umowach sponsoringu.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 15 czerwca 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, kwestie związane z pełnomocnictwem oraz brakującą opłatę.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest firmą handlową będącą wyłącznym dystrybutorem w Polsce marki , która obecnie jest jedną z najpopularniejszych marek na świecie. Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży konsumentom towarów. Głównym przedmiotem świadczenia Wnioskodawcy jest profesjonalna sprzedaż oryginalnego (), które to towary zostały zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wprowadzone na rynek polski. Towary sprzedawane są konsumentom zarówno w sprzedaży bezpośredniej (sieć firmowych sklepów stacjonarnych), jak również za pośrednictwem sklepu internetowego, gdzie nabyty przez konsumenta towar wysyłany jest na odległość. Dodatkowo Spółka swoje wyroby sprzedaje poprzez sieć współpracujących firm, tzw. Partnerów handlowych na podstawie zawartych z nimi umów. Wnioskodawca zawiera ze swoimi Partnerami handlowymi umowy o świadczenie usług w zakresie sprzedaży detalicznej na sprzedaż towarów marki w ich sklepach (stacjonarnych oraz internetowych).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty