Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2019, sygn. 0112-KDSL2-1.4012.16.2019.1.SS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL2-1.4012.16.2019.1.SS
Prawo do odliczenia lub odzyskania podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na realizację projektu pn.: .
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2019 r. (data wpływu 8 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia lub odzyskania podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na realizację projektu pn.: jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w powyższym zakresie.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Gmina (dalej: Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego miastem na prawach powiatu w myśl art. 91 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 511, ze zm.; dalej: (UOSP)). Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT). Do jej zadań należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, m.in. w zakresie edukacji publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 UOSP) oraz przeciwdziałanie bezrobociu (art. 4 ust. 1 pkt 1 UOSP).
Gmina realizuje projekt pn.: (dalej: Projekt).
Celem Projektu jest wzmocnienie potencjału edukacyjnego liceów ogólnokształcących, co znajdzie odzwierciedlenie we wzroście efektywności realizowanych programów edukacyjnych oraz efektywności i jakości nauczania w ww. szkołach.
Celem Projektu jest wzmocnienie w zakresie zdiagnozowanych potrzeb, potencjału edukacyjnego 2 Liceów Ogólnokształcących, umożliwiającego wzrost efektywności realizowanych programów edukacyjnych oraz efektywności i jakości nauczania w ww. szkołach, w okresie realizacji 2-letniego projektu edukacyjnego, skutkującego podniesieniem o co najmniej 40% kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw niezbędnych na rynku pracy w zakresie przedmiotów przyrodniczych, matematyki, umiejętności pracy metodą eksperymentu, WebQuestów 101U/U (60K) z 126U/U (75K) uczestniczących w zajęciach, rozwojem kompetencji i umiejętności zawodowych 19 nauczycieli (N) (19K) w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK oraz zaawansowanego oprogramowania, nauczaniem z wykorzystaniem pracy metodą eksperymentu oraz WebQuestów w obszarze matematyki i przedmiotów przyrodniczych, na zajęciach wyrównawczych i rozwijających uzdolnienia uczniów. Cel zostanie osiągnięty od 01.09.2019 31.07.2021.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty