Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2019, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.555.2019.1.JŻ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.555.2019.1.JŻ
Rozliczenia podatku na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz dokumentowania świadczonych usług.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2019 r. (data wpływu 1 października 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia podatku na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz dokumentowania świadczonych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 października 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia podatku na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz dokumentowania świadczonych usług.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
A. (Wnioskodawca) został wyłoniony w przetargu jako generalny wykonawca robót budowlanych do realizacji projektu na zlecenie C. (dalej: Miasto).
Przedmiotem zlecenia jest przebudowa ulicy . w . . Wnioskodawca i Miasto zawarły umowę na realizację ww. zlecenia (dalej: Umowa). Roboty wykonywane przez Wnioskodawcę mieszczą się w zakresie usług wymienionych w pozycjach 2-48 załącznika nr 14 do ustawy o VAT.
Obecnie Wnioskodawca i Miasto rozważają podpisanie aneksu do Umowy (dalej: Aneks). Planowany aneks ma związek z porozumieniem, jakie Miasto zawarło z firmą B. (później: B. - zwaną dalej Inwestorem). Inwestor realizuje na terenie miasta inwestycję w postaci osiedla mieszkaniowego.
Porozumienie między Miastem a Inwestorem zostało zawarte ., na podstawie art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1965 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 ze zm.), zwanej dalej u.d.p. Porozumienie było następnie zmieniane aneksami nr 1 , nr 2 . oraz nr 3 . Przedmiotem niniejszego Porozumienia było ustalenie zakresu i zasad realizacji inwestycji celu publicznego, obejmującej roboty budowlane, związane z planowaną przez Inwestora inwestycją niedrogową. Zgodnie z art. 16 ust. 1 u.d p. budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia, przy czym drogi te nadal pozostają drogami publicznymi a inwestor nie nabywa do nich praw.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty