Interpretacja indywidualna z dnia 29.10.2019, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.487.2019.1.ICZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.487.2019.1.ICZ
interpretacji: Podstawa opodatkowania otrzymanej kwoty dofinansowania w zamian za wykonanie remontu, przebudowy i wymiany części wyposażenia salonu i serwisu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 sierpnia 2019 r. (data wpływu 1 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania otrzymanej kwoty dofinansowania w zamian za wykonanie remontu, przebudowy i wymiany części wyposażenia salonu i serwisu - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 sierpnia 2019 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania otrzymanej kwoty dofinansowania w zamian za wykonanie remontu, przebudowy i wymiany części wyposażenia salonu i serwisu.
We wniosku przedstawiono zaistniały stan faktyczny:
Wnioskodawca jest autoryzowanym dealerem X. Zgodnie z postanowieniami umowy dealerskiej jest zobligowany do przestrzegania Standardów Dealera X, które dotyczą m.in. wystroju wnętrza salonu samochodowego i serwisu samochodowego. W 2018 r. w celu przestrzegania Standardów Dealer X dokonał remontu, przebudowy i wymiany części wyposażenia salonu i serwisu. W dniu 19 grudnia 2018 r. zawarł umowę o dofinansowanie ww. prac z X.C.P. Kwota została mu wypłacona na podstawie noty księgowej (bez podatku VAT). Otrzymane dofinansowanie nie ma wpływu na cenę sprzedawanych przez niego towarów lub świadczonych usług. Realizacja w/w prac odbyła się przed otrzymaniem dofinansowania i nie była uzależniona od jego otrzymania (prace zostałyby wykonane nawet w przypadku braku decyzji o dofinansowaniu). Zawarta umowa o dofinansowanie a także żadne inne postanowienia nie nakładają na Wnioskodawcę żadnych obowiązków. Umowa o dofinansowanie nie nakłada na Wnioskodawcę żadnych ograniczeń w prawie do rozporządzenia składnikami majątku, które były przedmiotem prac dofinansowanych przez X.C.P. (zwane dalej X.C.P.). W związku z dofinansowaniem nie zostały nałożone na niego żadne obowiązki. Umowa dealerska obliguje Wnioskodawcę do przestrzegania Standardów Dealera X. XCP jest stroną tej umowy i ma za zadanie weryfikować przestrzeganie Standardów. XCP nie uzyskało korzyści z przekazanego Wnioskodawcy dofinansowania. Zgodnie z umową o dofinansowanie ma on obowiązek zwrócić pełną kwotę dofinansowania w przypadku: a) stwierdzenia po 31.12.2018 r. nieprzestrzegania Standardów Dealera X w okresie 2 lat od otrzymania dofinansowania, b) rozwiązania Umowy dealerskiej przed upływem 2 lat od dnia zawarcia umowy o dofinansowanie z przyczyny innej niż leżąca wyłącznie po stronie XCP.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty