Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2018, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.592.2018.2.AŻ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.592.2018.2.AŻ
Prawo do odliczenia.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2018 r. (data wpływu 6 listopada 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 grudnia 2018 r. (data wpływu 13 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowaną operacją pn. Wzmocnienie potencjału turystyczno-rekreacyjnego i społecznego w Gminie poprzez budowę placu zabaw jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowaną operacją pn. Wzmocnienie potencjału turystyczno-rekreacyjnego i społecznego w Gminie poprzez budowę placu zabaw. Wniosek uzupełniono pismem w dniu 13 grudnia 2018 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Ochotnicza Straż Pożarna nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT.
Ochotnicza Straż Pożarna zawarła w dniu 31 sierpnia 2018 r. umowę o przyznaniu pomocy w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER objętego Programem w zakresie 4.6. Rozwój ogólnodostępnej niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej. Gmina zobowiązuje się do realizacji operacji Wzmocnienie potencjału turystyczno-rekreacyjnego i społecznego w Gminie poprzez budowę placu zabaw. Operacja będzie polegała na budowie placu zabaw. W ramach budowy placu zabaw zamontowane zostaną specjalistyczne urządzenia. Realizacja wskazanej operacji spowoduje powstanie kompleksu turystyczno-rekreacyjnego, który spowoduje rozwój potencjału turystyczno-rekreacyjnego. Operacja nie ma charakteru komercyjnego, tzn. po realizacji Ochotnicza Straż Porażana jako beneficjent środków nie pozyska żadnych przychodów, powstałe w ramach planowanej operacji mienie nie będzie wykorzystywane przez Ochotniczą Straż Pożarną do wykonywania przez nią czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Ochotnicza Straż Pożarna została jako beneficjent zobowiązana do złożenia oświadczenia o kwalifikowalności VAT. Przedmiotem oświadczenia było określenie przez beneficjenta, czy VAT stanowi koszt kwalifikowany operacji, czy też nie. W przypadku kwalifikowalności VAT-u beneficjent uzyskuje możliwość dofinansowania operacji w pełnej wysokości wnioskowanej kwoty pomocy w kwocie brutto. W przeciwnym wypadku, gdy VAT nie stanowi kosztu kwalifikowanego operacji, wnioskowana przez beneficjenta kwota pomocy zostanie pomniejszona o równowartość podatku VAT.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty