Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.334.2018.1.RK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.334.2018.1.RK
W zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie za usługi marketingowo analityczne, wypłacane przez spółkę komandytową będzie stanowiło dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodów proporcjonalnie do jego udziałów w zyskach tej spółki.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2018 r. (data wpływu 23 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia Wynagrodzenia za świadczone usługi marketingowo-analityczne do kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku w Spółce jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia Wynagrodzenia za świadczone usługi marketingowo-analityczne do kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku w Spółce.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jest komplementariuszem w Spółce komandytowej - Sp. z o.o. Sp. K. (dalej: Spółka), zobowiązanym do uwzględnienia przychodów i kosztów tej spółki komandytowej w proporcji do posiadanego udziału. Wnioskodawca, jak i Spółka posiadają siedzibę działalności gospodarczej (siedzibę i zarząd) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Spółka prowadzi działalność w szeroko pojętej branży rolno-spożywczej, w szczególności w zakresie produkcji i przetwórstwa mięsa.
Spółka planuje podpisywanie umów (dalej: Umowy), których przedmiotem będzie wykonywanie określonych czynności przez tzw. organizatorów sieci detalicznych (dalej: Organizatorzy). Organizatorzy są franczyzodawcami zrzeszającymi niezależnych przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego towarami (dalej: Sklepy). Sklepy są jednostkami tworzącymi Sieć pracującymi w ramach jednolitych standardów i procedur na podstawie umowy franczyzowej, które zaopatrują się w wyroby m. in. Spółki u Dystrybutorów. W imieniu i na rzecz Organizatorów mogą też działać tzw. Spółki Regionalne - podmioty gospodarcze, które na mocy zawartej z Organizatorem umowy działają na ściśle określonym terenie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty