Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.138.2018.1.JS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.138.2018.1.JS
Zwolnienie z akcyzy paliwa żeglugowego przy braku możliwości wykazania za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2018 r. (data wpływu 20 czerwca 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy paliwa żeglugowego przy braku możliwości wykazania za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 czerwca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy paliwa żeglugowego przy braku możliwości wykazania za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik podatku akcyzowego, posiada również zezwolenia na:
- prowadzenie składu podatkowego,
- wysyłanie wyrobów akcyzowych z cudzego składu podatkowego,
- wysyłanie importowanych wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy,
- prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący,
- nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca.
Z uwagi na dynamiczny rozwój, Spółka planuje rozszerzyć prowadzoną działalność o obrót paliwami żeglugowymi, a mianowicie dostarczać te paliwa jako podmiot pośredniczący do podmiotów zużywających, tak bezpośrednio z importu, jak również za pośrednictwem składu podatkowego.
Spółka zamierza, w ramach rozszerzenia działalności, importować paliwo żeglugowe o kodach 2710 19 62, 2710 19 64, 2710 19 68 (w zależności od zawartości siarki i odpowiadające kodom CN z 2009 r. 2710 19 61, 2710 19 63, 2710 19 65 i 2710 19 69). Paliwo, po objęciu procedurą dopuszczenia do obrotu będzie przemieszczane w procedurze zawieszonej akcyzy do składu podatkowego lub będzie bezpośrednio przez Spółkę, jako importera (podmiot pośredniczący), dostarczane do podmiotów zużywających z zastosowaniem zwolnienia z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie (art. 32 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty