10.07.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2018, sygn. 0112-KDIL4.4012.228.2018.2.NK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.228.2018.2.NK

Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług przekazania przez Gminę prawa własności przydomowych oczyszczalni ścieków na rzecz mieszkańców po upływie okresu trwałości projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2018 r. (data wpływu 18 maja 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 czerwca 2018 r. (data wpływu 25 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania przez Gminę prawa własności przydomowych oczyszczalni ścieków na rzecz mieszkańców po upływie okresu trwałości projektu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania przez Gminę prawa własności przydomowych oczyszczalni ścieków na rzecz mieszkańców po upływie okresu trwałości projektu. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 25 czerwca 2018 r. (data wpływu 25 czerwca 2018 r.) o informacje doprecyzowujące przedstawiony stan faktyczny oraz adres elektroniczny Wnioskodawcy w systemie ePUAP.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina w latach 2010-2012 realizowała zadanie pn. (). Nabywcą/odbiorcą faktur dokumentujących poniesione wydatki na realizację zadania inwestycyjnego była Gmina.

Jednym z etapów zadania było wybudowanie mieszkańcom przydomowych oczyszczalni ścieków na nieruchomościach stanowiących ich własność. Ten etap inwestycji był realizowany w roku 2011. Mieszkańcy w ramach tej inwestycji zobowiązali się do wpłaty na rzecz Gminy darowizny w wysokości 2.000,00 zł. Darowizny te nie były obligatoryjne, gdyż z tego tytułu nie zostały podpisane żadne umowy co do partycypacji mieszkańców w kosztach. W tamtym czasie Gmina realizowała duże inwestycje wodno-kanalizacyjne, dlatego też mieszkańcy chcieli dobrowolnie wspomóc Gminę.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne