Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2017, sygn. 1462-IPPP3.4512.945.2016.1.PC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP3.4512.945.2016.1.PC
w zakresie możliwości stosowania 0% stawki dla wewnątrzwspólnotowej dostawy wyrobów akcyzowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 21 grudnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości stosowania 0% stawki dla wewnątrzwspólnotowej dostawy wyrobów akcyzowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 grudnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości stosowania 0% stawki dla wewnątrzwspólnotowej dostawy wyrobów akcyzowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
X sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług zarejestrowanym dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. Spółka posiada koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest m.in. handel paliwami ciekłymi (benzyną, olejem napędowym i gazem LPG) oraz biokomponentami, zarówno krajowy jak i międzynarodowy. Dalej w niniejszym wniosku wszystkie te rodzaje wyrobów będą określane jako towary.
Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów na rzecz kontrahentów Spółki z innych państw członkowskich Unii Europejskiej będących podatnikami podatku od wartości dodanej w kraju swojej siedziby.
Spółka sprzedaje swoje towary na rzecz kontrahentów z UE na warunkach określonych w umowach, zgodnie z którymi to nabywcy są odpowiedzialni za organizację transportu towarów, czyli wszelkie obowiązki związane z organizacją transportu z miejsca jego wydania towaru przez Spółkę i obsługą formalności związanych np. z ubezpieczeniem towaru spoczywają na nabywcy. W związku z powyższym utrudnione jest kompletowanie przez Spółkę dokumentów transportowych a więc tzw. listów przewozowych CMR. Spółkę z przewoźnikiem nie wiąże żaden stosunek prawny, który pozwalałby na wyegzekwowanie powyższego dokumentu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty