27.02.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2017, sygn. 2461.IBPB-2-2.4511.1041.2016.2.MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461.IBPB-2-2.4511.1041.2016.2.MK

Możliwość opodatkowania zryczałtowanym podatkiem przychodów z najmu nieruchomości

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 201) oraz § 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 9 listopada 2016 r. (data otrzymania 15 listopada 2016 r.), uzupełnionym 15 lutego 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania tym podatkiem przychodów z najmu nieruchomości jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 listopada 2016 r. otrzymano ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania tym podatkiem przychodów z najmu nieruchomości.

W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismem z 30 stycznia 2017 r. Znak: 2461-IBPB-2-2.4511.1041.2016.1.MK wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano 15 lutego 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego artykułami przemysłowymi od marca 2001 r. W okresie od 11 października 2007 r. do końca listopada 2013 r. Wnioskodawczyni prowadziła działalność w części budynku stanowiącym jej własność (nieruchomość posiadała podział fizyczny), zakupionym na podstawie aktu notarialnego 11 października 2007 r. Wnioskodawczyni wpisała budynek do ewidencji środków trwałych i dokonywała odpisów amortyzacyjnych. Budynek 1 grudnia 2013 r. na podstawie otrzymanego pozwolenia został całkowicie wyburzony. W dniu 30 listopada 2013 r., tj. z dniem rozpoczęcia prac wyburzeniowych Wnioskodawczyni wykreśliła z prowadzonej ewidencji środków trwałych ww. budynek. W okresie od 1 grudnia 2013 r. do 10 września 2014 r. na nieruchomości został wybudowany całkowicie nowy budynek, w którym Wnioskodawczyni posiada udział wynoszący 33%. Budynek ten został na podstawie decyzji Inspektora Nadzoru Budowlanego 10 września 2014 r. dopuszczony do użytkowania. Nowy budynek od samego początku miał być przeznaczony na wynajem. Wybudowany budynek po dokonaniu odbioru został wydzierżawiony innym podmiotom gospodarczym. Większa część budynku została wydzierżawiona 1 maja 2014 r. podmiotowi gospodarczemu prowadzącemu sklep z artykułami przemysłowymi. Druga część budynku, tj. drugie piętro i poddasze zostały dostosowane do potrzeb drugiego podmiotu gospodarczego i wydzierżawiona w grudniu 2015 r. z przeznaczeniem na prowadzenie krótkotrwałego zakwaterowania. Nowo wybudowany budynek nie został wpisany do ewidencji środków trwałych, gdyż Wnioskodawczyni zamierzała osiągać przychody z tytułu najmu tzw. najmu prywatnego.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne