Interpretacja indywidualna z dnia 03.02.2017, sygn. 2461-IBPP1.4512.33.2017.1.ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP1.4512.33.2017.1.ES
w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 stycznia 2017 r. (data wpływu 10 stycznia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 stycznia 2017 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina wystąpiła do Urzędu Marszałkowskiego z wnioskiem pn. o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach: Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020.
Wykonywane będą roboty budowlane w nawierzchni dróg, ciągów pieszo-jezdnych co wpłynie na uporządkowanie i skomunikowanie centrum miejscowości, a także zwiększy bezpieczeństwo pieszych. Obejmuje on również uatrakcyjnienie przestrzeni centrum C poprzez przebudowę dróg z wykonaniem kanalizacji deszczowej z rur PP, wykonanie chodników z kostki brukowej (ul. T.) i granitowej (ul. F). Projektowana kostka brukowa na powierzchni ciągów pieszych, to kostka o nawierzchni z domieszką piasku kwarcowego, wytrzymałością i odpornością na ścieranie oraz na mróz i sól, o wymiarach 20x20x8 cm i 10,2x9,2x6 cm oraz granitowa cięta o gr. 5,8 i 18 cm, obrzeża granitowe cięte i betonowe 30x8 kolor grafitowy oraz krawężniki granitowe cięte i betonowe 15x30 i typ najazdowy 15x30. Podbudowę pod kostkę brukową stanowić będą warstwy kruszywa zagęszczane mechanicznie, składające się licząc od góry z 5-10 cm podsypki cementowo-piaskowej, podbudowie górnej 10 cm kruszywa łamanego frakcji 4-32 mm, podbudowie dolnej 15 cm kruszywa łamanego zagęszczanego mechanicznie. Nawierzchnia przebudowanej jezdni wykonana zostanie z następujących warstw: warstwa ścieralna gr. 4 cm asfalt, warstwa wiążąca gr. 4 cm na ul. T i 5 cm na ul. F asfalt masa antykoleinowa, podbudowa z kruszywa łamanego na przekopach. Wszystkie elementy projektu jak i powstała infrastruktura będą udostępniane całkowicie nieodpłatnie i nie będą z tego tytułu pobierane żadne opłaty. Wszystkie towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji projektu będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Wnioskodawcę i nie będą miały żadnego związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT przez Wnioskodawcę. Inwestorem dla przedsięwzięcia będzie Gmina, która także będzie właścicielem majątku, który powstanie w wyniku realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia. W imieniu Gminy powstałym majątkiem zarządzać będzie Wójt Gminy. Podstawowym zadaniem Gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb gminnej wspólnoty samorządowej. W przypadku tego przedsięwzięcia Gmina realizuje zadanie, którego efektem będzie zaspokajanie tego typu potrzeb w zakresie rozwijania obszaru służącego społeczności lokalnej, jako atrakcyjna przestrzeń publiczna. Powstała infrastruktura zostanie udostępniona społeczności nieodpłatnie i nie będzie generowała dochodów dla Gminy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty