Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.597.2017.1.AKO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.597.2017.1.AKO
Czy w przedstawionym stanie faktycznym obowiązek podatkowy VAT powstaje w momencie otrzymania przez Wnioskodawcę wpłaty na konto w związku ze współpracą pomiędzy Spółką a kontrahentem?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2017 r. (data wpływu 31 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (zwany dalej również: Spółką) jest podmiotem prowadzącym działalność na terenie Polski, zmierzającym do przebranżowienia się, w celu prowadzenia działalności związanej z usługami gastronomicznymi. W związku z zamierzeniem biznesowym Wnioskodawcy w powyższym zakresie, Spółka chce podjąć działania marketingowe i promocyjne, uczestniczyć w programach lojalnościowych w celu pozyskania jak największej ilości klientów np. restauracji.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług, który obecnie jest na etapie nawiązywania współpracy marketingowej, promocyjnej i lojalnościowej z różnymi podmiotami, oferującymi różne warunki umów.
Jeden z przyszłych kontrahentów, proponuje korzystanie z aplikacji mobilnej, w ramach której klient otrzyma rabat, który będzie realizowany przez aplikację mobilną w punkcie handlowo-usługowym/gastronomicznym Wnioskodawcy.
Kontrahent oferuje, że w celu zagwarantowania pewności współpracy i wypłacalności, dokona z góry wpłaty na poczet przyszłych niezidentyfikowanych towarów, które zostaną zakupione przez konsumentów, posiadających zainstalowaną aplikację mobilną z kodami promocyjnymi na różne towary/usługi u Wnioskodawcy. W chwili wpłaty, Wnioskodawca ani kontrahent nie będą mieć wiedzy na poczet jakich towarów kwota ta będzie zaliczona (np. towar z podatkiem 8% czy 23%).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty