Interpretacja indywidualna z dnia 10.05.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.60.2017.1.MP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.60.2017.1.MP
w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania kontrahentom, modelkom, blogerkom modowym oraz projektantom i partnerom biznesowym egzemplarzy ubrań do testowania
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2017 r. (data wpływu 28 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania kontrahentom, modelkom, blogerkom modowym oraz projektantom i partnerom biznesowym egzemplarzy ubrań do testowania jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania kontrahentom, modelkom, blogerkom modowym oraz projektantom i partnerom biznesowym egzemplarzy ubrań do testowania.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe :
Wnioskodawca: Polski rezydent podatkowy, podatnik VAT czynny, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży ubrań.Próbki towarów w postaci egzemplarzy ubrań będą przekazywane kontrahentom, blogerkom modowym oraz modelkom i projektantkom, partnerom biznesowym w celu sprawdzenia ich właściwości oraz oceny cech estetycznych, świadczących o spełnieniu zakładanych przez projekt i wykonanie cech towaru oraz zachęcając do ich nabycia w przyszłości. Jest to narzędzie promocji w różnych środowiskach stanowiących potencjalnych nabywców. Egzemplarze testowe będą oznakowane jako próbki i egzemplarze testowe i z punktu widzenia Spółki nie mają wartości handlowej a jedynie służą do testów i spełniają rolę promocyjną i reklamową. W zamian za przekazane towary Wnioskodawca nie oczekuje od otrzymujących osób wykonania określonych czynności na rzecz Wnioskodawcy. Przekazanie towaru nie służy zasadniczo zaspokojeniu potrzeb odbiorcy końcowego w zakresie danego towaru, a jest instrumentem promocyjnym stosowanym w branży modowej, służącym wsparciu sprzedaży.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty