22.08.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22.08.2016, sygn. IPPP3/4512-540/16-2/JŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-540/16-2/JŻ

Zastosowanie stawki 0% przy sprzedaży interaktywnych zestawów multimedialnych wraz z usługami wdrożenia dla placówek oświatowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 lipca 2016 r. (data wpływu 22 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% przy sprzedaży interaktywnych zestawów multimedialnych wraz z usługami wdrożenia dla placówek oświatowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% przy sprzedaży interaktywnych zestawów multimedialnych wraz z usługami wdrożenia dla placówek oświatowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca planuje dostawy do placówek oświatowych sprzętu komputerowego w postaci interaktywnych zestawów multimedialnych (dalej: IZM) stanowiących wyposażenie sal lekcyjnych, przeznaczonych do prowadzenia multimedialnych zajęć o charakterze edukacyjnym.

W skład IZM wchodzą w szczególności następujące urządzenia:

  • projektor interaktywny,
  • akcesoria (np. uchwyt, pióra, control box, pilot, zestaw kabli),
  • tablica ceramiczna sucho ścieralna,
  • laptop dla nauczyciela,
  • tablety dla uczniów,
  • urządzenie ładujące,
  • wizualizer,
  • urządzenie drukujące wielofunkcyjne.

IZM wyposażony będzie w oprogramowanie, które jest niezbędne do jego działania. IZM stanowić będzie kompleksowe wyposażenie konkretnej sali lekcyjnej, dla której zostanie zaprojektowany i w której zostanie zamontowany i skonfigurowany. Nauczyciele mający pracować z użyciem zestawu przejdą odpowiednie przeszkolenie. W sytuacji, gdy placówka oświatowa będzie dysponowała częścią sprzętu niezbędnego do stworzenia IZM, Wnioskodawca dostarczy jedynie brakujące elementy. Na etapie konfiguracji IZM możliwe są także pewne modyfikacje, w szczególności poprzez rezygnację z niektórych elementów sprzętu lub zastąpienie ich podobnymi.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne