20.07.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2016, sygn. IPPP3/4512-332/16-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-332/16-2/IG

Czy Spółka posiada prawo do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na Fakturach od Kontrahenta?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2016 r. (data wpływu 2 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach od kontrahenta jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach od kontrahenta.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (dalej; Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest świadczenie usług w zakresie obsługi, przeglądów i napraw statków powietrznych. Kontrahentami Spółki są przewoźnicy lotniczy, zarówno krajowi jak i zagraniczni.

Spółka zawarła z jednym z przewoźników lotniczych (dalej: Kontrahent) umowę, której przedmiotem był podział odpowiedzialności za zarządzanie i realizację obsługi technicznej samolotów oraz sprzętu lotniczego. Wyżej wspomniana umowa została zmieniona, co dokumentują sporządzone aneksy (dalej umowa wraz z aneksami określana będzie łącznie jako: Umowa). Poza zobowiązaniem się do świadczenia na rzecz Kontrahenta usług serwisowych określonych w Umowie, Wnioskodawca jest odpowiedzialny wobec Kontrahenta jak za własne działanie lub zaniechanie za działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza. Umowa określa rodzaje samolotów podlegających obsłudze serwisowej. Na podstawie Umowy Spółka ponosi odpowiedzialność gwarancyjną względem Kontrahenta. Roszczenie gwarancyjne Kontrahenta względem Spółki, niezależnie od towarzyszących okoliczności, musi być dostarczone do niej na piśmie, nie później niż w okresie 30 dni kalendarzowych licząc od momentu wykrycia wady przez Kontrahenta. Zgłoszenie roszczenia gwarancyjnego powinno mieć formę określoną w Umowie, a Wnioskodawca jest zobowiązany przekazać Kontrahentowi na piśmie swoją decyzję dotyczącą danego roszczenia oraz jej uzasadnienie. W przypadku zaakceptowania reklamacji/roszczenia gwarancyjnego Spółka zobowiązana jest do pokrycia kosztów usunięcia wady we własnym zakresie.

Zgodnie z Umową, Spółka może zlecić wykonanie prac na sprzęcie lotniczym objętym Umową stronie trzeciej m.in. gdy zakres prac w całości lub w części nie odpowiada zakresowi zamieszczonemu na liście zdolności obsługowych Spółki lub gdy ta nie może z innych względów zapewnić środków do wykonania żądanych prac.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne