01.06.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.06.2016, sygn. IPPP2/4512-276/16-2/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-276/16-2/AO

W zakresie zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT usług polegających na prowadzeniu Zajęć matematycznych i Zajęć z programowania przez zarejestrowane placówki oświatowo-wychowawcze.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 7 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z VAT usług polegających na prowadzeniu Zajęć matematycznych i Zajęć z programowania przez zarejestrowane placówki oświatowo-wychowawcze - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 kwietnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z VAT usług polegających na prowadzeniu Zajęć matematycznych i Zajęć z programowania przez zarejestrowane placówki oświatowo-wychowawcze.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka akcyjna , będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług edukacyjnych, świadczonych w postaci:

  1. prowadzenia odpłatnych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci w wieku 5-12 lat z zakresu nauki matematyki oraz
  2. prowadzenia odpłatnych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci wieku 8-14 lat z zakresu nauki programowania komputerów .

Zajęcia matematyczne prowadzone przez Spółkę mają na celu przyswojenie przez uczestników koncepcji i pojęć matematycznych, przede wszystkim w drodze rozwiązywania praktycznych problemów i eksperymentów. W przyjętym modelu nauczania nauczyciel jest moderatorem grupy mającym na celu przekazanie określonej wiedzy i ukierunkowanie pracy grupy. Dzieci uczą się pod kierownictwem nauczycieli przy użyciu materiałów i pomocy naukowych, stworzonych przez Spółkę. Pomoce naukowe są wykorzystywane wielokrotnie i stanowią wyposażenie, nie są one przekazywane na własność uczestnikom zajęć. Uczestnicy okazjonalnie otrzymują wydruki z zadaniami, na których mają rejestrować swoje rozwiązania.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne