22.01.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2016, sygn. IPPB5/4510-1154/15-2/BC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-1154/15-2/BC

Czy wydatki konsumpcyjne, związane z organizacją spotkań biznesowych z kontrahentami w wysokości do 200 zł na osobę (uczestnika spotkania), Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm. ) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2015 r. (data wpływu 14 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków konsumpcyjnych związanych z organizacją spotkań biznesowych z kontrahentami Spółki, w wysokości do 200 zł na osobę (uczestnika spotkania)  jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków konsumpcyjnych związanych z organizacją spotkań biznesowych z kontrahentami Spółki w wysokości do 200 zł na osobę (uczestnika spotkania).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

J. Sp. z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą głównie na dystrybucji sprzętu elektrycznych artykułów użytku domowego, takiego jak ekspresy do kawy, akcesoria do ekspresów do kawy a także zastawy stołowej oraz artykułów spożywczych, tj. kawy. Ponadto, Spółka prowadzi działalność usługową w zakresie pomocy w doborze odpowiedniego urządzenia oraz naprawy urządzeń. Wszystkie powyższe towary są produktami marki J., której główna siedziba jest w Szwajcarii, gdzie znajduje się siedziba Spółki - matki Spółki, tj. J. AG.

W ramach prowadzonej działalności, pracownicy Spółki inicjują i odbywają spotkania biznesowe z kontrahentami oraz potencjalnymi kontrahentami, na których omawiane są kwestie dotyczące współpracy, m.in. warunków handlowych, aktywności promocyjnych, osiąganych rezultatów, przestrzegania tzw. kryteriów jakościowych (kryteria te dotyczą sposobu, formy i miejsca prezentacji i sprzedaży produktów marki J., które to muszą być zgodne z polityką grupy). Spotkania organizowane są zarówno w siedzibie Spółki a także w lokalach gastronomicznych. Na potrzeby spotkań inicjowanych przez pracowników Spółki ponoszone są wydatki konsumpcyjne, tj. nabywane są usługi gastronomiczne (gdy spotkania odbywają się w lokalach) lub cateringowe, względnie produkty spożywcze lub gotowe posiłki (gdy spotkania organizowane są w siedzibie Spółki).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne