14.11.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2016, sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.809.2016.1.BG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.809.2016.1.BG

w zakresie metodologii kwalifikacji wydatków do kosztów uzyskania przychodów z tytułu rozliczenia kontraktu budowlano - montażowego (długoterminowego)

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 5 września 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 8 września 2016 r.), uzupełnionym 7 października 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie metodologii kwalifikacji wydatków do kosztów uzyskania przychodów z tytułu rozliczenia kontraktu budowlano - montażowego (długoterminowego) w części dotyczącej:

  • umowy zlecenia lub umowy o dzieło - jest nieprawidłowe,
  • w pozostałym zakresie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 września 2016 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie metodologii kwalifikacji wydatków do kosztów uzyskania przychodów z tytułu rozliczenia kontraktu budowlano - montażowego (długoterminowego).

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

  1. Spółka (dalej również: Wnioskodawca) prowadzi działalność w zakresie prac o charakterze budowlano-montażowym, przede wszystkim z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Usługi są wykonywane w powyższym zakresie na wielu projektach dla różnych zamawiających. Zawierane przez Spółkę umowy mają charakter kontraktów długoterminowych rozliczanych całościowo na koniec kontraktu lub częściowo etapami według harmonogramu prac.Cena za realizację danego kontraktu wynika z budżetu obejmującego określone koszty realizacji kontraktu oraz z przyjęcia określonej marży na danym kontrakcie. Szacunki dokonywane są z należytą starannością z uwzględnieniem ryzyka możliwych zmian cen ponoszonych przez Spółkę wydatków związanych z realizacją kontraktu (np. materiałów, sprzętu, robocizny itd.). Stąd w dotychczasowej działalności niekiedy okazywało się, że różnica pomiędzy szacunkową a rzeczywiście osiągniętą marżą wynosiła nawet kilkadziesiąt procent. Pomimo dochowania należytej staranności Spółka obiektywnie nie jest w stanie wyeliminować lub zmniejszyć skali występujących różnic. Można zatem wiarygodnie określić koszty zabudżetowane na danym kontrakcie oraz przewidywane przychody z kontraktu.W odniesieniu do części kontraktów faktury sprzedażowe będą wystawiane przez Spółkę dopiero w momencie zakończenia realizacji konkretnego etapu lub części prac. Przychód podatkowy rozpoznawany jest wówczas w dacie protokołu z częściowego wykonania i odbioru usług. Występują również sytuacje, że w danym okresie rozliczeniowym ponoszone są tylko koszty realizacji usług budowlano-montażowych, natomiast nie wystawiono jeszcze faktury sprzedażowej (częściowej), gdyż nie doszło do odbioru danego etapu prac, bowiem nie został on jeszcze faktycznie zakończony.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne