Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    27.06.2016 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 27.06.2016, sygn. IBPB-1-1/4510-131/16/ZK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-1/4510-131/16/ZK

    Czy poniesione przez Wnioskodawcę koszty związane z realizację zadania inwestycyjnego można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

    Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 27 kwietnia 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 4 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków jest prawidłowe.

    UZASADNIENIE

    W dniu 4 maja 2016 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków.

    We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

    Wnioskodawca (dalej "Szpital" lub "PZOZ") jest podmiotem leczniczym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 217 ze zm.), posiada osobowość prawną i ma statut samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej; jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Celem PZOZ zgodnie z jego Statutem, jest udzielanie świadczeń zdrowotnych i promocja zdrowia. W ramach realizacji tego celu Szpital udziela świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, mieszkańców powiatu ... i powiatów ościennych. PZOZ realizuje swój cel w ramach prowadzenia trzech przedsiębiorstw: Stacjonarne i Całodobowe Świadczenia Szpitalne, Stacjonarne i Całodobowe Świadczenia Zdrowotne inne niż Szpitalne, Ambulatoryjne Świadczenia Zdrowotne. W skład komórek organizacyjnych Przedsiębiorstwa pod nazwą "Stacjonarne i całodobowe Świadczenia Szpitalne" wchodzą oddziały m.in. Szpitalny Oddział Ratunkowy (dalej również "SOR"). SOR udziela świadczeń opieki zdrowotnej polegających na wstępnej diagnostyce oraz podejmuje leczenie w zakresie niezbędnym dla stabilizacji funkcji życiowych osób, które znajdują się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego oraz realizuje zadania zgodnie z ustawą o państwowym ratownictwie medycznym z dnia 8 września 2006 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 757 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 3 listopada 2011 r. w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 757 ze zm.). Głównym płatnikiem należności za wykonywane świadczenia zdrowotne jest Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia. Aby Szpitalny Oddział Ratunkowy z należytą starannością mógł realizować wyznaczone zadania winien spełniać wymagania określone w ww. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 3 listopada 2011 r. (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 757 ze zm.), dlatego też 27 października 2015 r. Rada Społeczna jako organ opiniodawczy i doradczy Uchwałą nr 20/2015 pozytywnie zaopiniowała inicjatywę Dyrekcji PZOZ w sprawie inwestycji na potrzeby Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w ramach Programu operacyjnego infrastruktura i środowisko 2014-2020, Priorytetu IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia, Działania 9.1. Infrastruktura ratownictwa medycznego w zakresie wsparcia istniejących szpitalnych oddziałów ratunkowych, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk wstępnej intensywnej terapii (roboty budowlane, doposażenie) dla projektów realizowanych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej z wyłączeniem województwa ... . Efektem powyższego były podjęte dalsze działania zmierzające do realizacji przedmiotowej inicjatywy, m.in. ogłoszono postępowania przetargowe w celu przygotowania dokumentacji projektowej w wyniku, których wyłoniono dwie firmy. Jedna z nich opracowała dokumentację projektową dostosowania pomieszczeń Szpitalnego Oddziału Ratunkowego do aktualnych wymagań i przepisów, druga opracowała wielobranżową dokumentację projektową dla lądowiska wyniesionego na budynku Szpitala. Zawarta została również umowa na sporządzenie kompleksowej dokumentacji aplikacyjnej - wniosku o dofinansowanie przedmiotowej inwestycji. Należy nadmienić, że w Planie Finansowym PZOZ na 2016 rok na realizację zadania zaplanowano kwotę łącznie 9.411.800,00 zł, w tym środki własne 1.411.800,00 zł. Po wnikliwej analizie kosztorysów przedłożonych przez firmy, które opracowały dokumentację prac remontowo-budowlanych, ostateczny koszt realizacji inwestycji zamknąłby się w kwotach: dla przebudowy pomieszczeń SOR - 7.566.204,13 zł brutto, a dla budowy lądowiska wyniesionego - 4.349.906,35 zł brutto. Koszty w 85% od kwoty 8.000.000,00 zł, tj. kwota 6.800.000,00 zł miały być pokryte ze środków Projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 9.1 - Infrastruktura ratownictwa medycznego, a 15% od kwoty 8.000.000,00 zł, tj. kwota 1.200.000.00 zł przy założeniach projektu miały być pokryte przez Szpital. Wobec przedmiotowych kosztorysów planowany łączny koszt inwestycji wyniósłby 11.916.110,48 zł. Biorąc pod uwagę założenia projektu zgodnie, z którym kwota dofinansowania maksymalnie mogłaby wynosić 6.800.000,00 zł PZOZ we własnym zakresie musiałby pokryć wkład własny i koszty niekwalifikowalne w łącznej kwocie 5.816.736,35 zł. Wobec powyższego byłaby to kwota wyższa od kwoty ujętej w Planie Inwestycyjnym o 4.404.936,35 zł. Powyższa kwota byłaby zbyt dużym obciążeniem finansowym dla Szpitala i uniemożliwiłaby inne zaplanowane na rok 2016 inwestycje, które są niezbędne dla dalszego rozwoju PZOZ. Zważywszy na aspekty ekonomiczne, Dyrektor podjął decyzję o rezygnacji z realizacji przedmiotowej inwestycji, którą zawarł w Zarządzeniu Dyrektora PZOZ z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie rezygnacji z przystąpienia PZOZ do konkursu w zakresie Programu operacyjnego infrastruktura i środowisko 2014 2020, Priorytetu IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia, Działania 9.1. Infrastruktura ratownictwa medycznego w zakresie wsparcia istniejących szpitalnych oddziałów ratunkowych, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk wstępnej intensywnej terapii (roboty budowlane, doposażenie) dla projektów realizowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z wyłączeniem województwa ... . Wskazać należy, że PZOZ do czasu podjęcia decyzji o rezygnacji z inwestycji poniósł koszty (które pokrył z własnych środków) związane z realizacją zawartych umów dotyczących: opracowania dokumentacji projektowej dostosowania pomieszczeń Szpitalnego Oddziału Ratunkowego do aktualnych wymagań i przepisów, opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowej dla lądowiska wyniesionego na budynku Szpitala oraz sporządzenia kompleksowej dokumentacji aplikacyjnej - wniosku o dofinansowanie inwestycji.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – grudzień 2025 r.
    • CIT/PIT - przepisy wspólne
    • Czy rejestracja samochodu przed 1 stycznia 2026 r. może uchronić przed niższymi odpisami amortyzacyjnymi – wyjaśnienia MF
    • Jak amortyzować neon reklamowy zamontowany na budynku
    • Czy spółka może zaliczyć do kosztów wydatki na szkolenie współpracujących z nią przedsiębiorców – wyrok NSA
    • USTAWA z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych Art./§ 15
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    04.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 4 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.175.2025.2.AW
    Czytaj więcej
    03.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 3 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.366.2025.2.AS
    Czytaj więcej
    03.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 3 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.174.2025.1.KP
    Czytaj więcej
    03.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 3 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.157.2025.2.KP
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.661.2025.1.AN
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.555.2025.1.MF
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.653.2025.1.JG
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.652.2025.1.JG
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.631.2025.2.JG
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.558.2025.1.AND
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.556.2025.1.AND
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.670.2025.1.ZK
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.654.2025.1.JG
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.662.2025.1.AN
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.553.2025.1.BS
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.567.2025.1.KM
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.560.2025.1.RH
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.669.2025.1.ZK
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.651.2025.1.JG
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.557.2025.1.AND
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.663.2025.1.AN
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.561.2025.1.RH
    Czytaj więcej
    01.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.667.2025.1.ZK
    Czytaj więcej
    28.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.435.2025.2.BJ
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.