Interpretacja indywidualna z dnia 13.12.2016, sygn. 1061-IPTPP1.4512.542.2016.2.MGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP1.4512.542.2016.2.MGo
prawa do pełnego/częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania w trybie korekt deklaracji VAT
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2016 r. (data wpływu 14 października 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 listopada 2016 r. (data wpływu 28 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do pełnego/częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania pn. . w trybie korekt deklaracji VAT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do pełnego/częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania pn. .. w trybie korekt deklaracji VAT.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 24 listopada 2016 r. (data wpływu 28 listopada 2016 r.) w zakresie doprecyzowania opisanego stanu faktycznego oraz o adres elektroniczny e-PUAP.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).
Gmina . jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W latach 2008-2011 r. była inwestorem zadania własnego (art. 7 ust. 1 pkt 3a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 446) pn. ., finansowanego z udziałem środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa . na lata 2007-2013. We wniosku o dofinansowanie, jak i późniejszych działaniach Gmina traktowała podatek VAT jako koszt kwalifikowalny od nakładów na budowę sieci i koszt niekwalifikowalny od nakładów na budowę przyłączy abonenckich, tak też zadanie zostało rozliczone przez instytucję zarządzającą 11 stycznia 2012 r. również Gmina informowała instytucję zarządzającą o zamiarze odpłatnego udostępnienia do korzystania z sieci w okresie tzw. trwałości projektu, operatorowi wyłonionemu w drodze przetargu. Dnia 15 lipca 2013 r. Gmina zawarła umowę dzierżawy na okres do dnia 15 lipca 2017 r. z operatorem na utrzymanie, konserwację i naprawę sieci oraz świadczenie usług telekomunikacyjnych. Z tytułu umowy dzierżawy Gmina otrzymuje czynsz miesięczny w kwocie 322,68 zł (słownie: trzysta dwadzieścia dwa złote 68/100 ), od którego odprowadza podatek VAT.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty