22.12.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22.12.2015, sygn. IPPP2/4512-952/15-5/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-952/15-5/DG

W zakresie stawki podatku dla refakturowanych usług przewozu osób taksówkami osobowymi.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2015 r. (data wpływu 2 października 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 listopada 2015 r. (data wpływu 16 listopada 2015 r.) oraz pismem z dnia z dnia 27 listopada 2015 r. (data wpływu 2 grudnia 2015 r.) na wezwanie z dnia 18 listopada 2015 r. znak IPPP2/4512-952/15-2/DG (data doręczenia 23 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla refakturowanych usług przewozu osób taksówkami osobowymi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 października 2015 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 13 listopada 2015 r. (data wpływu 16 listopada 2015 r.) oraz pismem z dnia 27 listopada 2015 r. (data wpływu 2 grudnia 2015 r.) na wezwanie z dnia 18 listopada 2015 r. znak IPPP2/4512-952/15-2/DG o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla dla refakturowanych usług przewozu osób taksówkami osobowymi.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca z dniem 1 września 2015 r. rozpoczął świadczenie usług typu call center. W ramach usługi call center Wnioskodawca obsługuje podmioty (dalej: kontrahent, kontrahenci) świadczące usługi taksówek osobowych, o których to usługach mowa w pozycji 156 załącznika nr 3 do u.p.t.u. Usługi call center obejmują przyjmowanie i przekazywanie kierowcom kontrahentów drogą elektroniczną zleceń przewozu osób taksówką osobową pochodzących od zewnętrznych zleceniodawców. Kontrahenci mają licencje na przewóz taksówkami osobowymi. Z tytułu wykonanej usługi przewozu osób taksówką kontrahenci stosują 8% stawkę podatku od towarów i usług. Istnieją dwie kategorie zewnętrznych zleceniodawców - osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami (zleceniodawcy indywidualni) oraz przedsiębiorcy (zleceniodawcy korporacyjni).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne