Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2015, sygn. IPPP3/4512-714/15-2/KP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-714/15-2/KP
Przedmiotowe przekazanie nie może być traktowane jako odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy. W konsekwencji nieodpłatne przekazanie przez Spółkę obiektów drogowych w postaci m.in. przebudowanej drogi, wiaduktu drogowego oraz kładki dla pieszych na rzecz Miasta nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 sierpnia 2015 r. (data wpływu 26 sierpnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania infrastruktury drogowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania infrastruktury drogowej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka S.A. (dalej Spółka), zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług, prowadzi inwestycję oraz komplementarne zadanie inwestycyjne. W celu realizacji inwestycji Spółka (Inwestor) zawarła z Miastem (reprezentowanym przez Dyrektora Zarządu Dróg i Transportu, dalej ZDIT) Porozumienie w sprawie warunków współpracy (dalej Porozumienie). W Porozumieniu tym wskazano: W wyniku zaakceptowania przez Inwestora zmiany niwelety tunelu kolejowego...
Linie kolejowe są wykorzystywane do wykonywania opodatkowanej podatkiem od towarów i usług działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę, a ich modernizacja wynika z obowiązków ustawowych, nałożonych na nią jako na podmiot zarządzający narodową siecią kolei. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe (Dz. U. z 2014 r. poz. 1160 ze zm.) Spółka SA utworzy spółkę akcyjną do prowadzenia działalności w zakresie zarządzania liniami kolejowymi, działającą pod firmą Spółka Akcyjna, zwaną dalej X. SA. Natomiast w myśl art. 28 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460 ze zm., dalej: ustawa o drogach publicznych) budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi w poziomie szyn, wraz z zaporami, urządzeniami sygnalizacyjnymi, znakami kolejowymi, jak również nawierzchnią drogową w obszarze między rogatkami, a w przypadku ich braku - w odległości 4 m od skrajnych szyn, należy do zarządu kolei. Natomiast w ust. 2 powołanego przepisu wskazano, ze do zarządów kolei należy również:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty