27.11.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2015, sygn. IPPP2/4512-842/15-2/RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-842/15-2/RR

Sposób opodatkowania usług szkoleniowych realizowanych wraz z dystrybucją specjalistycznego oprogramowania komputerowego oraz usług szkoleniowych realizowanych w zakresie obsługi wdrożonego oprogramowania, którego konieczność przeprowadzenia pojawiła się po pewnym czasie.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony  przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2015 r. (data wpływu 31 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania usług szkoleniowych realizowanych wraz z dystrybucją specjalistycznego oprogramowania komputerowego oraz usług szkoleniowych realizowanych na rzecz pracowników bibliotek w zakresie obsługi wdrożonego oprogramowania, którego konieczność przeprowadzenia pojawiła się po pewnym czasie jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania usług szkoleniowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Przedmiotem działalności A. Sp. z o.o. jest pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych, według PKD 6209Z. Na podstawie zawartych z klientami umów A. dostarcza, wdraża oraz aktualizuje specjalistyczne oprogramowanie oraz świadczy usługi serwisowe systemu komputerowego polegające na udzielaniu pomocy wsparcia technicznego, w tym pomocy na odległość w wyodrębnianiu i naprawie defektów. Usługi wsparcia serwisowego mają charakter ciągły i odnawialny. Głównymi odbiorcami świadczonych usług są biblioteki uniwersyteckie, akademickie, miejskie i gminne biblioteki publiczne oraz biblioteki urzędów państwowych. Specjalistyczne oprogramowanie dostarczane do bibliotek nie jest powszechnie dostępne na polskim rynku, A. nabywa je od zagranicznej spółki E. z siedzibą w Izraelu. W tym zakresie A. pełni rolę dystrybutora oprogramowania. Z uwagi na wysoki stopień wyspecjalizowania, korzystanie z tego oprogramowania wymaga wcześniejszego przeszkolenia użytkowników.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne