Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2015, sygn. IPPB2/415-817/14-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-817/14-2/AS
Przekazywanie przez Spółkę w ramach akcji promocyjnej uczestnikom nagród w imieniu i na rzecz Klienta nie czyni Spółki płatnikiem podatku oraz nie spoczywają w związku z tym na Spółce obowiązki informacyjne.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2014 r. (data wpływu 4 listopada 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowaniem i obsługą akcji promocyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 listopada 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowaniem i obsługą akcji promocyjnych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca Spółka S.A. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem VAT świadczącym usługi marketingowe. Wnioskodawca zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze akcji promocyjnych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów zleceniodawców. W ramach działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Wnioskodawca realizował będzie akcję promocyjną przeprowadzaną na podstawie zamówień udzielonych przez dystrybutora środków ochrony roślin zwanego dalej Klientem, której przedmiotem jest świadczenie przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta usługi polegającej na organizacji i prowadzeniu akcji promocyjnej. Wnioskodawca zobowiązany będzie do przygotowania zasad oraz regulaminu akcji promocyjnej, projektów graficznych materiałów reklamowych, strony internetowej wraz z systemem informatycznym, wygenerowania unikatowych kodów alfanumerycznych wykorzystywanych na potrzeby akcji promocyjnej, zakupu kart paliwowych uprawniających do dokonywania zakupów w sieci stacji paliw, jako nagród w akcji promocyjnej oraz wydania tychże nagród, a także obsługi infolinii, reklamacji oraz przygotowania raportu z przebiegu akcji.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty