25.11.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2015, sygn. IPTPP2/4512-600/15-5/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/4512-600/15-5/KK

brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 listopada 2015 r. (data wpływu 18 listopada 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 listopada 2015 r. (data wpływu 24 listopada 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2015 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 24 listopada 2015 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina zamierza zakupić ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy w ramach projektu pn. dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 Oś priorytetowa V - Ochrona Środowiska, Działanie V.1 Gospodarka wodna i przeciwdziałanie zagrożeniom - Poddziałanie V.1.2 Rozwój Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowaną dla celów podatku od towarów i usług (dalej: VAT) jako podatnik VAT czynny. Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zakupiony w ramach realizacji projektu samochód ratowniczo-gaśniczy strażacki stanowić będzie własność Gminy. Faktura VAT dokumentująca ten zakup wystawiona będzie na Gminę . Zakupiony pojazd Gmina odda w nieodpłatne używanie Ochotniczej Straży Pożarnej w na podstawie umowy. Pojazd wykorzystywany będzie przez Ochotniczą Straż Pożarną wyłącznie do prowadzenia działań w zakresie ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej oraz ogólnie rozumianego ratownictwa i nie będzie wykorzystywany do świadczenia odpłatnych usług. Wszelkie koszty związane z utrzymaniem, przeglądami, naprawami, zakupem paliwa, olejów, części i innych kosztów związanych z funkcjonowaniem pojazdu będzie ponosiła Gmina.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne