Interpretacja indywidualna z dnia 23.11.2015, sygn. ILPP2/4512-1-726/15-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-726/15-2/AW
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2015 r. (data wpływu 28 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży detalicznej towarów handlowych poprzez sieć sklepów na terenie całej Polski, czyli co do zasady działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT). Sprzedaż detaliczna prowadzona jest w sklepach Spółki.
W celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży, umocnienia dotychczasowej pozycji na rynku, dotarcia do nowych klientów, budowania wizerunku Spółki, budowania postrzegania marki swojej sieci handlowej oraz marek, pod którymi Spółka sprzedaje produkty, bądź też w celu motywowania kontrahentów, Spółka dokonuje nieodpłatnych wydań towarów na rzecz osób trzecich (tj. przynosi nieodpłatnie prawo do rozporządzania jak właściciel różnego rodzaju towarami). De facto wydawane w ramach np. akcji promocyjnych, reklamowych, marketingowych (czy jakichkolwiek innych akcji mających na celu np. budowanie wizerunku Spółki czy budowanie postrzegania marki swojej sieci handlowej oraz marek, pod którymi Spółka sprzedaje produkty) towary przekazywane są jako nagrody bądź podarunki/prezenty w zależności od charakteru danej akcji (dalej odpowiednio: Prezent, Prezenty) bądź ostatecznym odbiorcom (konsumentom) oferowanych przez Spółkę towarów, bądź też innym kontrahentom Spółki (dalej odpowiednio: Obdarowany). Tym samym w/w Prezenty są przekazywane na cele związane z działalnością gospodarczą Spółki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty