28.01.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28.01.2015, sygn. ITPP3/443-639/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-639/14/MD

Skutki podatkowe związanych z nieodpłatnym przekazaniem na rzecz kontrahentów krajowych i zagranicznych ekspozytorów oraz innych materiałów reklamowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 października 2014 r. (data wpływu 3 listopada 2014 r.), uzupełnionym w dniu 22 grudnia 2014 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z nieodpłatnym przekazaniem na rzecz kontrahentów krajowych i zagranicznych ekspozytorów oraz innych materiałów reklamowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 22 grudnia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z nieodpłatnym przekazaniem na rzecz kontrahentów krajowych i zagranicznych ekspozytorów oraz innych materiałów reklamowych.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

X S.A (dalej jako Spółka) zajmuje się sprzedażą artykułów sanitarnych. Nabywcami tych towarów są kontrahenci, którzy prowadzą sprzedaż detaliczną lub hurtową na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych. Kontrahenci zagraniczni, z którymi Spółka współpracuje, to podatnicy w rozumieniu art. 28a ustawy o VAT, którzy nie mają stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce. W ramach tych transakcji Spółka przekazuje klientom nieodpłatnie różnego rodzaju ekspozytory reklamowe (do ekspozytorów reklamowych zaliczane są: ekspozytory, stendy, regały) oraz inne materiały reklamowe, takie jak: flagi, banery, które są umieszczane w marketach i sklepach krajowych i zagranicznych kontrahentów Spółki. Przekazywane ekspozytory są projektowane pod konkretne produkty sprzedawane przez Spółkę. Dzięki temu oferowany asortyment jest odpowiednio wyeksponowany i prezentowany w punktach sprzedaży kontrahentów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne