10.12.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2014, sygn. IPPP3/443-922/14-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-922/14-2/KB

W zakresie importu towarów do magazynu czasowego składowania oraz eksportu towarów z tego magazynu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2014 r. (data wpływu 15 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie importu towarów do magazynu czasowego składowania oraz eksportu towarów z tego magazynu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie importu towarów do magazynu czasowego składowania oraz eksportu towarów z tego magazynu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Sp. z o. o. (dalej zwana M.) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. M. nabywa towary (nowe samochody) spoza Wspólnoty Europejskiej, tj. z Japonii, Tajlandii na warunkach CIF (Incoterms 2010), następnie co do zasady sprzedaje je na terenie Polski podmiotom zarejestrowanym na potrzeby podatku od towarów i usług w Polsce (sprzedaż opodatkowana jest wówczas stawką podstawową) lub sporadycznie sprzedaje je odbiorcom spoza UE, w wyniku czego towar wywożony jest z Polski poza UE. Zdarza się również sprzedaż na rzecz kontrahenta unijnego, wówczas towar wyjeżdża do kraju UE, innego niż Polska.

Towar fakturowany jest na M. przez dostawcę z Japonii. Towar przywożony jest drogą morską z Japonii lub Tajlandii do magazynu czasowego składowania (Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 października 2011 roku w sprawie magazynów czasowego składowania, Dz. U. Nr 226 poz. 135) na terytorium Polski. Zakończenie transportu morskiego związane jest z rozpoczęciem procedury czasowego składowania. Towar (nowe samochody) dociera do portu w X. jako towar niewspólnotowy (celny) i w X. podlega rozładunkowi, a następnie wprowadzany jest do magazynu czasowego składowania, gdzie oczekuje na nadanie przeznaczenia celnego. W czasie składowania w tym magazynie nie jest konieczne opłacenie ani zabezpieczanie długu celnego. Dokumentem, na podstawie którego Urząd Celny obejmuje kontrolę nad towarem jest DSK, a w przypadku X. DSK zostało zastąpione ewidencją elektroniczną SES (system ewidencji samochodów), w którym to ewidencjonowane są wszystkie samochody. Wpis do tego systemu potwierdzony jest nadaniem numeru kartoteki, pod którą ten towar funkcjonuje do czasu nadania kolejnego przeznaczenia celnego. Towar w magazynie czasowego składowania pozostaje pod dozorem celnym, nie jest dopuszczony do wolnego obrotu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne