11.12.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2014, sygn. IPPP1/443-1310/14-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1310/14-2/AW

prawo do odliczenia VAT projekt związany z zadaniami własnymi.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zainteresowanego, przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2014 r. (data wpływu 7 listopada 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 listopada 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Miasto) stosownie do treści ustawy jest gminą mającą status miasta na prawach powiatu. Biorąc pod uwagę powyższe Miasto realizuje zadania z zakresu administracji samorządowej należące do gminy i powiatu określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2013 r., poz, 994 z późn. zm.) oraz w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Z 2013 r., poz. 595 z późn. zm.).

W celu realizacji tych zadań Miasto utworzyło Centrum Komunikacji z Mieszkańcami (dalej: CKM), funkcjonujące na zasadzie contact center Urzędu miasta i jednostek organizacyjnych Miasta. Usługi CKM dostępne są poprzez udostępnione kanały komunikacji, takie jak: wspólny numer infolinii, samoobsługowy portal internetowy oraz aplikację mobilną - dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W jednym punkcie kontaktu za pośrednictwem każdego z wymienionych powyżej kanałów dostępu mieszkańcy mogą uzyskać informacje na temat struktury i funkcjonowania Urzędu miasta i miejskich jednostek organizacyjnych, realizowanych usług (procedur i etapów realizacji sprawy), planowanych wydarzeń, itp. Każdego dnia zespół konsultantów przyjmuje i dystrybuuje do odpowiednich komórek merytorycznych ok. 1000 zgłoszeń próśb o informację lub interwencję. Poprzez udostępnione kanały komunikacji możliwe jest uzyskanie informacji z zakresu:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne