03.09.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 03.09.2014, sygn. IPPB2/415-441/14-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-441/14-2/MK

Nagrody pieniężne otrzymane przez Uczestników z tytułu uczestnictwa w Programie lojalnościowym stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wartość Nagrody przyznanej z tytułu dokonania jednej transakcji stanowi jednorazową wartość nagrody o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy. Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzenia i przekazania podatnikom oraz naczelnikom właściwych urzędów skarbowych informacji PIT-8C ani pobrania zryczałtowanego podatku którym mowa w art. 30 pkt 2 ww. ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników programu lojalnościowego organizowanego przez Spółkę związanych z otrzymaniem nagrody pieniężnej oraz ciążących na spółce obowiązkach informacyjnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników programu lojalnościowego organizowanego przez Spółkę związanych z otrzymaniem nagrody pieniężnej oraz ciążących na spółce obowiązkach informacyjnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o., sp. k. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu oraz obsłudze programów lojalnościowych, których celem jest zwiększenie sprzedaży i promocja produktów zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka organizuje i prowadzi program lojalnościowy na zlecenie podmiotów prowadzących sprzedaż internetową (Program), Zasady uczestnictwa w Programie, wydawania nagród itp. przewidziane są w regulaminie programu (Regulamin).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne