27.08.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 27.08.2014, sygn. IPPB2/415-425/14-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-425/14-2/MK

Czy nabywanie w Sklepiku produktów Grupy przez osoby znajdujące się na terenie Spółki, będzie skutkowało po ich stronie powstaniem przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia podlegającego opodatkowaniu PIT w przypadku, gdy w danej sytuacji cena produktu będzie odbiegać od ceny stosowanej dla tego samego produktu przez inny sklep?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2014 r. (data wpływu 2 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych po stronie pracowników związanych z obniżeniem ceny produktów w sklepiku firmowym Wnioskodawcy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych po stronie pracowników związanych z obniżeniem ceny produktów w sklepiku firmowym Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) prowadzącą działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży produktów spożywczych i chemicznych, które są produkowane lub dystrybuowane w ramach grupy (dalej: Grupa), do której należy Spółka.

Wnioskodawca planuje utworzenie na terenie Spółki sklepiku firmowego (dalej: Sklepik), w którym będą sprzedawane po preferencyjnych cenach produkty wytwarzane lub dystrybuowane przez podmioty z Grupy. Osoby znajdujące się na terenie biura Spółki będą miały możliwość nabycia w Sklepiku pełnowartościowych oraz niepełnowartościowych produktów Grupy po cenach niższych od ceny oferowanej w normalnym sklepie (np. supermarket, w którym sprzedawane są produkty Grupy). W praktyce, mogą również wystąpić sytuacje, że cena danego produktu oferowana w Sklepiku, będzie wyższa od ceny oferowanej w normalnym sklepie w okresie promocji. Przez niepełnowartościowe produkty Grupy rozumie się produkty: (i) których okres przydatności do spożycia dobiega końca, (ii) w uszkodzonych opakowaniach, (iii) w nieaktualnych opakowaniach oraz (iv) wycofane z produkcji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne