02.09.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2014, sygn. IPPP2/443-542/14-2/MT/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-542/14-2/MT/DG

W zakresie braku obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy dostawie wysyłkowej towarów z zastosowaniem kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 2 czerwca 2014 r. (data wpływu 12 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 czerwca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. jest działającą na terytorium Polski spółką należącą do międzynarodowego koncernu produkującego między innymi paliwa i środki smarne: oleje i smary dla motoryzacji i przemysłu. Wnioskodawca jest dystrybutorem ww. produktów na rynku polskim. Spółka jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług .

Spółka sprzedaje znajdujące się w jej ofercie towary na rzecz innych przedsiębiorców, będących co do zasady podatnikami VAT. Obecnie Wnioskodawca planuje rozszerzenie zakresu prowadzonej działalności o sprzedaż detaliczną niektórych produktów znajdujących się w jej ofercie, której adresatami będą klienci indywidualni, tj. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej oraz rolnicy ryczałtowi . W ramach tego kanału sprzedaży zamówienia będą składane przez Klientów i obsługiwane przez Spółkę w ramach tzw. obsługi telefonicznej (tzw. call center) oraz za pośrednictwem sklepu internetowego. Sprzedaż detaliczna będzie realizowana w systemie wysyłkowym, tj. towary będą dostarczane Klientom przy wykorzystaniu przesyłek pocztowych oraz podmiotów świadczących usługi kurierskie.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne