01.07.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2014, sygn. IPPP1/443-557/14-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-557/14-2/AW

usługi związane z tworzeniem i sprzedażą produktów ubezpieczeniowych zwolnienie od podatku, moment powstania obowiązku podatkowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2014 r. (data wpływu 19 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług jest nieprawidłowe;
  • momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

B jest czynnym podatnikiem VAT, należącym do grupy B , jednego z największych na świecie producentów pojazdów. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w sektorze usług związanych z szeroko rozumianym finansowaniem nabywania pojazdów marki B.

W ramach prowadzonej działalności, B współpracuje ściśle z Towarzystwem Ubezpieczeń A Polska S.A. (dalej: A ) w procesie tworzenia i oferowania nabywcom pojazdów marki B (dalej: Klienci) dedykowanych produktów ubezpieczeniowych, dostosowanych do specyfiki Klientów i pojazdów B (dalej: Ubezpieczenia B ). B posiada status agenta ubezpieczeniowego.

Zainteresowanie ze strony A współpracą z B wynika przede wszystkim z faktu, że B posiada doświadczenie w tworzeniu dedykowanych dla B produktów ubezpieczeniowych oraz ugruntowane relacje biznesowe z dilerami pojazdów marki B , co efektywnie oznacza, iż Spółka posiada znaczne możliwości sprzedaży produktów ubezpieczeniowych A wśród nabywców pojazdów tej marki.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne