24.11.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 24.11.2014, sygn. IBPP2/443-846/14/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-846/14/ICz

Archiwizowanie w formie elektronicznej otrzymanych w formie papierowej faktur, faktur korygujących i not księgowych oraz ich duplikatów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 sierpnia 2014r. (data wpływu 27 sierpnia 2014r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizowania w formie elektronicznej otrzymanych w formie papierowej faktur, faktur korygujących i not księgowych oraz ich duplikatów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 sierpnia 2014r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizowania w formie elektronicznej otrzymanych w formie papierowej faktur, faktur korygujących i not księgowych oraz ich duplikatów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca zwany dalej Spółką" jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w rozumieniu odpowiednio art. 96 Ustawy o podatku od towarów usług. Spółka posiada uprawnienia do prowadzenia usługowego ksiąg w rozumieniu Ustawy z dnia 29 września 1994 roku. W ramach wykonywanej działalności gospodarczej Spółka świadczy na zlecenie podmiotów trzecich usługę kompleksowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym m.in. odpowiada za prawidłową archiwizację dokumentów źródłowych (faktur). W ramach wykonywanej działalności gospodarczej i świadczonych usług finansowo-księgowych, Spółka otrzymuje od swoich kontrahentów (dalej Zleceniodawcy") do zaksięgowania dużą ilość faktur zakupowych - miesięcznie jest to około 4.000 - 4.500 dokumentów. W chwili obecnej prowadzone są prace, których celem jest usprawnienie wewnętrznego obiegu i archiwizacji dokumentów zmierzające do zamiany fizycznego obiegu i archiwizacji wspomnianych dokumentów na obieg i archiwizację w dedykowanym, dziedzinowym systemie elektronicznym (dalej X.").

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne