Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2014, sygn. IBPBI/2/423-445/14/PC, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-445/14/PC
: W którym momencie, w przypadku zdarzeń w postaci zwrotu towarów/jego przeceny/ustalenia kwoty bonusu, dokumentowanych fakturą korygującą wystawianą przez Wnioskodawcę, po dokonaniu zwrotu towarów/przeceny/ustalenia wartości bonusu, Spółka powinna pomniejszyć przychód podatkowy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 9 kwietnia 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 15 kwietnia 2014 r.), uzupełnionym 24 lipca 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu korekty przychodów podatkowych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 kwietnia 2014 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu korekty przychodów podatkowych. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 10 lipca 2014 r. Znak: IBPBI/2/423-445/14/PC, wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 24 lipca 2014 r.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się produkcją i sprzedażą materiałów budowlanych (chemii budowlanej). Zdarza się, że hurtownicy zakupujący towary u Wnioskodawcy dokonują zwrotu zakupionego towaru lub zakupiony wcześniej towar zostaje przeceniony. Niejednokrotnie zwroty i przeceny następują po zakończeniu roku podatkowego, w którym miały miejsce zakupy tychże materiałów. Mając na względzie aktualną sytuację gospodarczą oraz panującą na rynku walkę o klienta, Spółka nie może sobie pozwolić na lekceważenie dotychczasowej współpracy z kontrahentami (czy też ryzykować jego utratą) i stawiać bezwzględnych warunków sprzedaży, dlatego też Wnioskodawca niejednokrotnie decyduje się na odbiór niesprzedanego towaru lub obniżenie ceny. Podsumowując, Wnioskodawca otrzymuje od swoich kontrahentów zwrot niesprzedanego towaru bądź też dokonuje jego przeceny. Przedmiotowy zwrot towaru nie jest reklamacją, lecz następuje po stwierdzeniu przez kontrahenta braku możliwości dalszej sprzedaży, w oparciu o przyjęte zasady współpracy, które dopuszczają możliwość zwrotu/obniżenia ceny niesprzedanego towaru.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty